Jämför priser från Fam Group Bilservice och spara pengar när bilen behöver en verkstad. Boka tid online med prismatchning via autobutler.se
Senaste omdömen
Priset
4.5
Arbetet
4.4
Renlighet
4.3
Läge
4.2
Servicen
4.2
Dialogen
4.2
Gunilla J.
2025-06-09
Toyota
Corolla
1998
Bra service, trevlig personal, snabb hantering och bilen fungerar perfekt. Rekommenderas varmt.
Anton
2025-05-19
Nissan
NISSAN NV400
2014
Omar
2025-05-08
Opel
Zafira
2010
Guanhua M.
2025-05-08
Opel
INSIGNIA SPORTS TOURER S
2014
Bra.
Axel W.
2025-04-29
Tesla
Model Y
2023
Helt rent snygg snabbt och enkelt
Mohammed L.
2025-04-24
Jeep
Renegade
2017
Good jobb
James H.
2025-04-23
Audi
Q4 35 E-TRON
2022
Marianne L.
2025-04-14
Audi
A2 1,4
2000
Sandra
2024-10-07
Volkswagen
Golf
2014
Vi tog bort våra gastankar, vilket de gjorde men efter det fick vi motorlampa som lös. Vi åkte tillbaka till dem flera gånger. De kunde inte lösa det , har varit hos 3 andra verkstäder och tillslut hittade den sista verkstaden problemet.
När de hade tagit bort gastankarna hade de även tagit bort tryck regulatorn i motorn.
Vi har varit i kontakt med fam group flera gånger och de vet inte vart den delen är och vill inte hjälpa. En ny kostar 22000 kronor.
Svar från
Fam Group Bilservice
2025-04-15
Hej Svea,
Tack för att du hör av dig. Vi vill gärna bemöta det du skriver.
1. Borttagning av gastankar – Vi tog bort gastankarna enligt er önskan och vi frågade om ni ville ha delarna kvar. Ni svarade att vi kunde slänga dem, vilket vi gjorde.
2. Tryckregulatorn – Den del ni hänvisar till, tryckregulatorn, är inte något vi har tagit bort. Det har dessutom gått lång tid sedan arbetet utfördes och bilen har varit hos tre olika verkstäder efter vårt ingrepp. Det gör det mycket svårt att fastställa var och när skadan uppstod.
3. Kontakt med oss – Vi har försökt hjälpa er så gott vi kunnat när ni hört av er, men eftersom bilen varit hos flera andra verkstäder efter vårt arbete, och eftersom det gått lång tid, kan vi tyvärr inte ta ansvar för skador vi inte kan bekräfta att vi orsakat.
Vi beklagar att ni är missnöjda och hoppas att ni får bilen i ordning så snart som möjligt.
Claes E.
2025-04-10
Fiat
FIAT TIPO
2017
När man lämnar in bilen för felsökning är man inte enbart intresserad av vilka fel det finns, man vill även få felen åtgärdade.
Pa andra verkstäder får man en offert eller en dialog om vad eventuell reparation skulle kosta.
Här fick jag ett diagnospapper i handen.
När jag frågar om vad det skulle kosta att åtgärda får jag svaret att det skulle kräva en djupare felsökning för att ta reda på det.
Jag betalade 1000kr för att få ett papper med felkoder.
Det skulle dessutom kosta 650 kr enligt offert men eftersom de tog dem 2 timmar istället för 1 att komma fram till att det finns 3 felkoder.
Det ökade priset fick jag reda på först när jag skulle hämta ut bilen. Fick inge info i förväg om att det tog längre tid och att de ville ha mer betalt.
Svar från
Fam Group Bilservice
2025-04-14
Hej Claes
Tack för ditt omdöme.
Vi tar till oss det du skriver. På grund av personalbrist tog felsökningen längre tid än beräknat, vilket påverkade både pris och kommunikation. Vi förstår att det inte motsvarade dina förväntningar.