Ska din Honda på verkstad?

Jämför offerter på reparation och service till din Honda

4.5 (564)
  • Få offerter från 311
  • Spara upp till 60%*
  • Boka tid online och få 3 års garanti
Få offerter
Därför bör du använda autobutler.se när din Honda ska på verkstad
Honda
  • Du sparar upp till 60%* när du servar eller reparerar din Honda genom Autobutler.
  • Jämför offerter från bilverkstäder nära dig
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
Få offerter

Jämför offerter på Honda reparation och service

Pris på Honda service och reparation

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Jämför och spara* Du sparar i genomsnitt*
AC 1 342 SEK 56%
Andra uppdrag 1 576 SEK 40%
Avgaser 1 875 SEK 32%
Basservice 2 181 SEK 62%
Batteri 620 SEK 29%
Besiktning och förkontroll 1 330 SEK 65%
Bilservice 1 761 SEK 35%
Bilvård 681 SEK 48%
Bromsar 1 412 SEK 34%
Dragkrok 2 681 SEK 24%
Däck, hjul & hjulbyte 761 SEK 52%
Felsökning 1 204 SEK 68%
Hjulbyte 322 SEK 55%
Hjulinställning 3 248 SEK 54%
Kamrem & kamkedja 2 359 SEK 35%
Koppling 4 654 SEK 36%
Motor 2 016 SEK 31%
Oljebyte 1 406 SEK 55%
Styrning & underrede 1 431 SEK 50%
Stötdämpare & fjädring 3 147 SEK 31%

Mest populära service och reparationer

Just nu priser från 157 kr*
4.6 (8 243)
Spara i snitt 54%*

Boka hjulbyte och spara pengar! Priser från 157 kr*. Spara i genomsnitt 54%* på att jämföra offerter på autobutler.se. Få offerter och se ditt pris direkt!

Just nu priser från 350 kr*
4.6 (234)
Spara i snitt 60%*

Boka däckbyte och spara i genomsnitt 60%*. Byt och avbalansera dina däck enkelt, snabbt och nära dig. Just nu priser från 350 kr*. Få offerter på däckbyte!

Spara i snitt 1 992 kr*
4.6 (18 430)
Med stämpel i serviceboken

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 35%* på att jämföra offerter, motsvarande 1 992 kr*.

Just nu priser från 899 kr*
4.5 (2 179)
Spara i genomsnitt 59%*

Få en basservice och kör säkert med din bil. Just nu priser från 899 kr*. Inkluderar byte av olja och oljefilter, upp till 4 liter kvalitetsolja samt komplett genomgång av din bil med 46 kontrollpunkter.

Omdömen om service och reparationer för Honda

Mekopartner Vallentuna
10 dagar
Mycket professionell service samt hjälpsam, rekommenderar!
Miran
Honda HONDA CR-V (2011)
Grödinge Autocenter
15 dagar
Supertrevlig kundmottagare! Arbetet utfört galant. Rekommenderas varmt och återkommer vid nästko...
Tarek M.
Honda CR-V (2007)
Kallerstad Bilservice
15 dagar
Gunnar C.
Honda HONDA CR-V (2013)
Honda

Honda grundades i Tokyo 1948. I början producerade fabriken speciella motorer för cyklar. Därefter gick Honda över till tillverka bilar och motorcyklar och idag är den japanska tillverkaren aktiv inom många områden. Förutom att producera bilar och motorcyklar producerar Honda också geotermiska energisystem och båtmotorer. Med en årlig produktion på ca. 22 miljoner är Honda en världens största motortillverkare.

Motorcykler till hela världen

Företagets grundare Soichiro Honda sålde sitt företag till Toyota 1948. Honda-företaget hade tillverkat kolvringar men under samma år som Toyota tog över företaget började Mr. Honda tillverkar motorcyklar i eget namn.

Redan under det första decenniet gick försäljningen så bra att Honda från 1959 kunde sälja sina motorcyklar på den amerikanska marknaden. Framgången var spektakulär och år 1960 exporterades Honda till mer än 50 länder och producerade ca. 165 000 motorcyklar årligen.

Honda får producera bilar

Utvecklingen av Honda T360 Pickup Truck startade år 1958 och när Honda Arakawa lanserades för pressen vid en stor bilutställning 1963 kunde journalisterna testa bilen på en speciell övningsbana.

År 1962 hade den japanska regeringen beslutat att endast tre av landets bilproducenter skulle framställa bilar. Honda blev en av dem.

Den första bilen från Honda dök upp 1963 och fick namnet Honda S500. Den lille sportbilen presenterades för den europeiska allmänheten i närheten av Koblenz. Presentationen ägde rum med självaste grundaren Honda som kom seglandes till evenemanget på en ångbåt.

I slutet av 1960-talet skickades Honda T500 och TN360 till marknaden och båda modellerna såldes främst i Japan och delvis i Australien.

Honda säljer sportbilar på marknaden

Redan under de första åren av Hondas historia levererade den japanska biltillverkaren några imponerande resultat inom motorsporten. Detta gjorde med bland annat Honda S500 i Spa-Sofia-Liège (Marathon de la Route) år 1963.

Med etableringen på den globala bilmarknaden följdes Honda S500 av Honda S800, som presenterades i Tyskland och USA 1967. Modellen lanserades som en cabriolet och coupé.

Flera årtionden senare återvände företaget till sina rötter när de 1999 lanserade sportbilen Honda S2000 Roadster. Bilen satte världsrekordet genom att ha den största bensinmotorn utan turboladdning som placerades i standardbilar. Honda S2000 valdes som ’Årets Bil’ och ’Årets Motor’ fem gånger i rad.

Massor av vinster i motorsport

Honda började tidigt att delta i tävlingar inom motorsport och världens största motorcykeltillverkare vann många titlar i bland annat Moto GP. Honda var också framgångsrika i både Formel 1 och Formel 2.

I slutet av 1980-talet och början av 1990-talet dominerade Honda i många klasser inom motorsport. I Formel 1 vann Honda sex världsmästerskap fram till 2008. Efter en paus i några år återvände Honda till Formel 1 år 2015 och började leverera motorer till McLaren-laget.

Den lyxiga Acura sticker ut

Precis som Toyota med Lexus-modeller och Nissan med Infiniti-modeller, använder Honda också ett speciellt varumärke för bilarna i lyx- och sportklassen.

Sedan starten 1986 har Hondas lyxmärke Acura främst sålts utanför Europas gränser och istället funnits tillgängliga i Nordamerika, Mexiko, Kina och Ryssland.

I motsats till konkurrerande europeiska märkes premiummodeller säljs Acura-modellerna oberoende av Honda-märket. Produktionen har inte gjorts genom utkontraktering och modellerna har utvecklas utifrån Hondas grundläggande idéer för bilproduktion.

Hondas dyrare modeller

I den övre delen av skalan var det Honda Accord som från år 1976 säkrade sin position på marknaden för bättre mellanklassbilar. Honda Accord var också en föregångare till några av de lyxmodeller som sedan tillverkades under varumärket Acura.

Modeller som Honda Vigor, Honda Ascot, Honda Rafaga, Honda Torneo och Honda Spirior lockade bilägare som ville ha något speciellt. Modellerna distribuerades och såldes i Europa efter att de först producerats i fyra versioner till den japanska marknaden.

Acura TSX påminde om en Honda Accord och producerades under perioden 2008 till 2015.

Även Honda Legend lanserades som personbil i den dyrare klassen. År 1985 introducerades modellen i Tyskland och 1987 följdes den av en coupéutgåva. Den var mer ekonomisk att köra jämfört med de konkurrerande varumärkena på tyska marknaden. Honda Legend producerades och såldes fram till 2012 och nådde marknaden i 4 olika modeller.

Oberoende - med egna modeller

Honda är en av få japanska bil- och motorcykeltillverkare som fortfarande är självständiga. De japanska ägarna påverkas inte av investerare och är inte bundna av samarbetsavtal med andra bilmärken.

Efter Hondas framgångar med både tillverkning av motorcyklar och importbilar etablerade den japanska biltillverkaren försäljningsavdelningen och det europeiska huvudkontoret i Tyskland. År 2003 grundade Honda också en särskild forskningsavdelning.

Produktportföljen av bilar består för närvarande den lilla populära Honda Jazz, den kompakta Honda Civic-klassen och olika modeller av SUV:ar som HR-V och CR-V samt sportbilen NSX 1.