Ska din Porsche på verkstad?

Jämför offerter på reparation och service till din Porsche

4.6 (139)
  • Få offerter från 322
  • Spara upp till 60%*
  • Boka tid online och få 3 års garanti
Få offerter
Därför bör du använda autobutler.se när din Porsche ska på verkstad
Porsche
  • Du sparar upp till 60%* när du servar eller reparerar din Porsche genom Autobutler.
  • Jämför offerter från bilverkstäder nära dig
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
Få offerter

Jämför offerter på Porsche reparation och service

Pris på Porsche service och reparation

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Spara i genomsnitt*
AC 1.619 kr / 59%
Basservice 2.291 kr / 61%
Bilservice 3.683 kr / 39%
Bromsar 2.871 kr / 30%
Däck, hjul & hjulbyte 1.084 kr / 57%
Felsökning 1.524 kr / 75%
Hjulinställning 2.926 kr / 57%
Oljebyte 1.853 kr / 60%
Stötdämpare & fjädring 2.055 kr / 38%

Mest populära service och reparationer

Just nu priser från 157 kr*
4.6 (8 235)
Spara i snitt 56%*

Beställ ett hjulbyte online. Du får bytt hjul, kontroll av däcktrycket och en visuell kontroll av bl.a. bromsarna. Kom ihåg att ta med hjul som ska monteras.

Just nu priser från 500 kr*
4.6 (248)
Spara i snitt 60%*

Beställ ett däckbyte online. Du får bytt däck på dina fälgar, hjulbyte och kontroll av däckmönster och bromsar. Kom ihåg att ta med däck som ska monteras.

Spara i snitt 1 942 kr*
4.6 (18 743)
Med stämpel i serviceboken

Beställ en service med stämpel i serviceboken. Du får en komplett genomgång av din bil efter tillverkarens föreskrifter. Verkstaden byter ut alla nödvändiga delar så att bilens garanti skyddas.

Just nu priser från 813 kr*
4.6 (3 089)
Spara i genomsnitt 57%*

Beställ ditt oljebyte online. Du får tömt bilens gamla olja och bilen fylls upp med 4 liter kvalitetsolja. Verkstaden byter även ditt oljefilter och ser till att göra sig av med den gamla oljan.

Omdömen om service och reparationer för Porsche

Grödinge Autocenter
ungefär en månad
Suverän verkstad som starkt rekommenderas!
Lars-gunnar J.
Porsche CAYENNE DIESEL (2015)
BM Bilservice AB - AD Bilverkstad
4 månader
Trevligt bemötande av alla där och ett väl utfört arbete. Rekommenderar varmt!
Sasha
Porsche Macan S (2015)
Sima Autoservice - Godkänd bilverkstad
4 månader
Korrekta och kunniga
Henrik V.
Porsche CAYENNE S DIESEL (2013)
Porsche

Porsche grundades av Ferdinand Porsche i Stuttgart 1931 och framställde mobila bodar för exempelvis byggarbetsplatser. Det var inte för några år senare som företaget slog sig in på bilmarknaden.

Porsche har tillverkat bilar sedan 1945 och har gjort sig kända som ett sportbilsvarumärke. Idag är företaget en del av Volkswagen-koncernen.

Uppfinnare och verkställare

Under tiden då Porsche grundades kunde Ferdinand Porsche titta tillbaka på en lång karriär inom den växande bilindustrin. Före sekelskiftet hade Ferdinand Porsche varit involverad i utvecklingen av elektriska bilen Egger-Lohner som också kallades Porsche 1. Under år 1900 presenterades efterträdaren till “Lohner-Porsche” på Paris World Exposition.

Ferdinand Porsche blev tidigt internationellt känd för att ha utvecklat de elektriska hjulnavet. Sedan dess har Ferdinand Porsche också utvecklat en fyrhjulsdriven tävlingsbil och senare en hybridbil som både drevs av bensin och el.

Började som teknisk

År 1906 anställdes Ferdinand Porsche som teknisk direktör hos Austro-Daimler, som på den tiden var Europas ledande biltillverkare.

Under samma period sattes Ferdinand Porsche själv framför ratten på Daimler Touring-bilen, vilket ledde till tre vinster i Prince Heinrich-loppet. Som teknisk direktör var Ferdinand Porsche också ansvarig för konstruktionen av den första Merceds-modellen med kompressor från 1921. Modellerna av Mercedes-Benz S-type förenades inom den internationella motorsporten.

En konsult med dröm om att bli självständig

Genom att etablera ett konsultföretag inom “Design och rådgivning om motor- och fordonskonstruktion” började Porsche år 1931 som konsult. I några år arbetade han bland annat för flera av de mest etablerade bilföretagen och redan år 1932 presenterades tävlingsbilen i Grand Prix med en 16-cylindrig bakmonterad motor.

Folkbubblan presenteras

Idén om att placera motorn längst bak på bilen blev till verklighet genom den lilla bilen NSU Type 32. VW Beetle (Folkbubblan) som efter andra världskriget blev väldigt känd, tillverkades också med en motor monterad där bak.

VW Beetle var den första prototypen från biltillverkaren som från 1937 utvecklades under tillsyn av Porsche. Prototyperna tillverkades delvis också av Daimler-Benz. År 1948 fick Porsche huvudansvaret för tillverkningen i bilfabriken i Wolfsburg som idag är Volkswagens huvudkvarter.

Tack vare andra världskriget avbröts aktiviteterna men innan dess hann man 1939 introducera Berlin-Rom-bilen. Porsche 64 som modellen sedan kom till att kallas. Den byggdes med hjälp av vindtunnlar och det var den här modellen som lade grunden för utvecklingen av Porsches sportbilar.

Den första modellen från Porsche hette Porsche 356 No 1, en två-dörrars cabriolet från 1948 som redan samma år blev känd efter att ha vunnit i Innsbruck City-tävlingen.

Porsche tar fram ny logga och presenterar nya modeller

I början på 1950-talet lanserades den nu kända Porsche-loggan. Den ikoniska loggan visar en del av städerna Stuttgarts och Württembergs vapensköld och loggan illustrera fabrikens förhållande och tillhörighet till områdena. Vapenskölden visar också en häst från Stuttgarts vapensköld. Hästen symboliserar häststallet där staden byggdes. Sedan dess har loggan ändrats ganska mycket och idag visar den fortfarande namnen Porsche och Stuttgart.

År 1953 presenterades Porsche 550 Spyder för allmänheten i Paris. Sportbilen var utrustad med en fyrtaktsmotor och bilen lade grunden för Porsches popularitet och internationella storhet.

Under de följande årtionden skrev Porsche både design- och motorhistoria genom att tillverka modeller som Porsche 911 från 1964, Porsche 911 Targa från 1966 och VW Porsche 914 från 1969. De höga försäljningssiffrorna från modellerna hängde tätt ihop med att Porsche under den tiden också vann internationella motortävlingar.

Tysklands minsta självständiga bilproducent

Efter att Porsche år 1972 blivit ett aktiebolag kunde inte ens oljekrisen sätta stopp för Porsches framgångar. År 1972 lanserade Porsche modellen 911 Turbo.

Även om Porsche inte tillverkade lika många bilar och modeller som de andra biltillverkarna så fortsatte verksamheten på 1980-talet att vara en framgångsrik producent av sportbilar för den privata marknaden. Som ett resultat av dollarkursens fall mötte Porsche under slutet av 80-talet ekonomiska problem.

En omorganisering i verksamheten och en expansion i produktportföljen avvärjde det värsta av krisen. År 2006 var Porsche den minsta självständiga biltillverkaren i Tyskland. Det som var anmärkningsvärt var att Porsche var en av de biltillverkare som gjorde mest vinst i branschen.

Tätt samarbete med Volkswagen

Porsche och Volkswagen (VW) är inte bara förbundna, då de båda tidigare tillsammans stod bakom tillverkningen av Folkbubblan (VW Beetle). I mitten på 1970-talet utvecklades Porsche 924 genom ett samarbete mellan Porsche och VW och både Porsche Cayenne och VW Touareg är tillverkade efter samma designidéer.

På 1990-talet fanns till och med ledning i båda företagen. Från år 2005 fortsatt Porsche med att utvidga sin aktiepost i VW. Ett fullt övertagande blev aldrig av men 2009 verkställdes en integration av de två tyska biltillverkarna. Sedan 2012 har Porsche varit en del av VW-koncernen.

Designad efter racing

De grundläggande idéerna och principerna för Porsche-tillverkningen har från starten varit att man vill utveckla och tillverka kraftfulla och potenta sportbilar. Ända sedan den första modellen Porsche Type 34, Berlin-Rom-bilen (Porsche 64) från 1939 och Grand Prix-sportbilen Type 34, har Porsche varit en dominerande maktfaktor inom motorsporten.

Porsche kan blicka tillbaka på Formel 1-titlar och minst 18 vinster i 24-timmars-tävlingen Le Mans. Siffrorna visar också på elva vinster på Targa Florio och Paris-Dakar-rallyt.

SUV-modell från Porsche fulländar produktsortimentet

Tack vare Porsche Boxter från 1996 och coupén Porsche Cayman från 2005 utvidgade Porsche sin produktportfölj.

År 2002 blev sortimentet komplett då Porsche introducerade deras första SUV.

Porsche Cayenne blev en stor succé. Tendenserna på marknaden ledde till en stigande efterfrågan på större suvar och Offroad-modeller, vilket också märktes hos Porsche och 2016 blev Porsche Cayenne den mest sålda Porsche-modellen i Tyskland.

Porsches försäljningsprogram består idag av fem modeller: Sportbilen Porsche 911 och 718 i ungefär 14 och fyra olika versioner. Porsche Panamera i tio olika varianter, Suven Macan i sex olika varianter och Porsche Cayenne i elva olika utgåvor.