Ska din Porsche på verkstad?

Få offerter på reparationer och service av din Porsche

Spara 20-40%

  • Hitta den bästa verkstaden till det bästa priset
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti
  • Endast kvalitetssäkrade verkstäder
  • Du får 3 års garanti på både arbete och reservdelar.

Prova själv. Spara pengar.

Få offerter
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti på din bilreparation

Din säkerhet för kvalitetsarbete
Läs mer

Prisgaranti på alla uppdrag
Prisgaranti på alla uppdrag

Fått ett billigare pris? Vi matchar det
Läs mer

Därför ska du använda Autobutler när din Porsche ska på verkstad

  • Du sparar i snitt 20-40% när du servar eller reparerar din Porsche genom Autobutler.
  • Vi hjälper dig att jämföra offerter online.
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
  • Få rådgivning från professionella mekaniker på Autobutler
  • Du slipper dyra överraskningar.
  • Du får alla offerter skriftligt.
  • Vi ger dig prisgaranti - hittar du en billigare offert så matchar vi priset.

porsche reparation och service

Topp 3 Bilreparationer och Service för Porsche


bilservice porsche

Du sparar i genomsnitt 34%, motsvarande 1 784 kr på bilservice genom autobutler.se

Läs mer


byte av bromsar på porsche

Du sparar i genomsnitt 36%, motsvarande 1 550 kr på bromsreparationer genom autobutler.se

Läs mer


byte av kamrem på porsche

Spara i genomsnitt 33% eller 3 176 kr på kamremsbyte eller kamkedjebyte genom autobutler.se

Läs mer

Priser på reparationer och service för Porsche

På autobutler.se tror vi på transparens och rättvisa priser. Därför kan du här se genomsnittspriser för olika reparationer och hur mycket du kan spara på att jämföra offerter.

Uppdrag Genomsnittspris Min. - max.
AC 1038 kr 938 kr - 1989 kr Få offerter
Andra uppdrag 4018 kr 884 kr - 9052 kr Få offerter
Avgaser 2127 kr 1539 kr - 2852 kr Få offerter
Batteri 4886 kr 4036 kr - 5633 kr Få offerter
Besiktning 1039 kr 1039 kr - 1039 kr Få offerter
Bilvård 1841 kr 1414 kr - 2358 kr Få offerter
Bromsar 6670 kr 3961 kr - 12162 kr Få offerter
Dragkrok 13004 kr 11802 kr - 14465 kr Få offerter
Däck & hjul 1030 kr 914 kr - 1289 kr Få offerter
Däckförvaring 879 kr 602 kr - 1664 kr Få offerter
Elarbete 2871 kr 989 kr - 5705 kr Få offerter
Felsökning 1054 kr 789 kr - 1539 kr Få offerter
Fjädring / stötdämpare 30005 kr 4618 kr - 35850 kr Få offerter
Hjulinställning 1252 kr 1239 kr - 1289 kr Få offerter
Kamrem / Kamkedja 27086 kr 17878 kr - 36494 kr Få offerter
Koppling 15549 kr 11608 kr - 18273 kr Få offerter
Lack- och måleriarbete 1842 kr 371 kr - 3664 kr Få offerter
Motor 7784 kr 2070 kr - 38751 kr Få offerter
Oljebyte 3053 kr 2604 kr - 3627 kr Få offerter
Service 5170 kr 3881 kr - 7092 kr Få offerter
Stenskott/byte av ruta/glasarbete 4550 kr 664 kr - 9726 kr Få offerter
Styrning 1559 kr 1239 kr - 3039 kr Få offerter
Tillbehör och bilutrustning 10894 kr 8789 kr - 13000 kr Få offerter
Växellåda/växelbyte 1921 kr 789 kr - 3610 kr Få offerter

Priserna är baserade på alla offerter som förmedlats via autobutler.se och kan innehålla fel eller variera. Skapa ett uppdrag för att få detaljerade offerter till din bil.

Kampanjer & erbjudanden

Fast lågt pris
Hjulbyte
Bara 199 kr.

Få hjulbyte till ett rekordlågt pris - bara 199 kr. Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti.

Spara 20-40%
Bilservice
Spara i snitt 1 784 kr

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 34% på att jämföra offerter, motsvarande 1 784 kr.

Fast lågt pris
Basservice
Bara 1 299 kr

Inkluderar olje- och filterbyte med upp till 4 liter kvalitetsolja och en komplett genomgång av din bil utifrån 25 kontrollpunkter.

Se alla erbjudanden
Fast lågt pris
Oljebyte
Bara 999 kr

Boka oljebyte för bara 999 kr med påfyllning av upp till 4 liter kvalitetsolja, montering av nytt oljefilter och nollställning av oljeindikator.

Fast låg pris
AC-Service
Bara 849 kr

Just nu kan du få en AC-service för bara 849 kr. Få en kontroll av AC-systemet, trycktest för eventuella otätheter samt påfyllning av upp till 150 gram köldmedium.

Fast lågt pris
Bromsakontroll
Bara 99 kr.

9 av 10 bilägare vet inte om deras bromsar är säkra. Få en professionell bedömning av dina bromsar till ett rekordlågt pris - Bara 99 kr.

Omdömen om Service och Reparationer av Porsche

Proffesionell verkstad och super trevlig personal.
Rudolf M.
Porsche CAYENNE DIESEL (2015)
Vänligt och trevligt bemötande. Proffsigt utfört arbete och kanon pris mot andra verkstäder som v...
Jonny T.
Porsche Cayenne (2006)
Proffsiga och vänliga på alla sätt.
Jonny T.
Porsche Cayenne (2006)

Porsche

Porsche grundades av Ferdinand Porsche i Stuttgart 1931 och framställde mobila bodar för exempelvis byggarbetsplatser. Det var inte för några år senare som företaget slog sig in på bilmarknaden.

Porsche har tillverkat bilar sedan 1945 och har gjort sig kända som ett sportbilsvarumärke. Idag är företaget en del av Volkswagen-koncernen.

Uppfinnare och verkställare

Under tiden då Porsche grundades kunde Ferdinand Porsche titta tillbaka på en lång karriär inom den växande bilindustrin. Före sekelskiftet hade Ferdinand Porsche varit involverad i utvecklingen av elektriska bilen Egger-Lohner som också kallades Porsche 1. Under år 1900 presenterades efterträdaren till “Lohner-Porsche” på Paris World Exposition.

Ferdinand Porsche blev tidigt internationellt känd för att ha utvecklat de elektriska hjulnavet. Sedan dess har Ferdinand Porsche också utvecklat en fyrhjulsdriven tävlingsbil och senare en hybridbil som både drevs av bensin och el.

Började som teknisk

År 1906 anställdes Ferdinand Porsche som teknisk direktör hos Austro-Daimler, som på den tiden var Europas ledande biltillverkare.

Under samma period sattes Ferdinand Porsche själv framför ratten på Daimler Touring-bilen, vilket ledde till tre vinster i Prince Heinrich-loppet. Som teknisk direktör var Ferdinand Porsche också ansvarig för konstruktionen av den första Merceds-modellen med kompressor från 1921. Modellerna av Mercedes-Benz S-type förenades inom den internationella motorsporten.

En konsult med dröm om att bli självständig

Genom att etablera ett konsultföretag inom “Design och rådgivning om motor- och fordonskonstruktion” började Porsche år 1931 som konsult. I några år arbetade han bland annat för flera av de mest etablerade bilföretagen och redan år 1932 presenterades tävlingsbilen i Grand Prix med en 16-cylindrig bakmonterad motor.

Folkbubblan presenteras

Idén om att placera motorn längst bak på bilen blev till verklighet genom den lilla bilen NSU Type 32. VW Beetle (Folkbubblan) som efter andra världskriget blev väldigt känd, tillverkades också med en motor monterad där bak.

VW Beetle var den första prototypen från biltillverkaren som från 1937 utvecklades under tillsyn av Porsche. Prototyperna tillverkades delvis också av Daimler-Benz. År 1948 fick Porsche huvudansvaret för tillverkningen i bilfabriken i Wolfsburg som idag är Volkswagens huvudkvarter.

Tack vare andra världskriget avbröts aktiviteterna men innan dess hann man 1939 introducera Berlin-Rom-bilen. Porsche 64 som modellen sedan kom till att kallas. Den byggdes med hjälp av vindtunnlar och det var den här modellen som lade grunden för utvecklingen av Porsches sportbilar.

Den första modellen från Porsche hette Porsche 356 No 1, en två-dörrars cabriolet från 1948 som redan samma år blev känd efter att ha vunnit i Innsbruck City-tävlingen.

Porsche tar fram ny logga och presenterar nya modeller

I början på 1950-talet lanserades den nu kända Porsche-loggan. Den ikoniska loggan visar en del av städerna Stuttgarts och Württembergs vapensköld och loggan illustrera fabrikens förhållande och tillhörighet till områdena. Vapenskölden visar också en häst från Stuttgarts vapensköld. Hästen symboliserar häststallet där staden byggdes. Sedan dess har loggan ändrats ganska mycket och idag visar den fortfarande namnen Porsche och Stuttgart.

År 1953 presenterades Porsche 550 Spyder för allmänheten i Paris. Sportbilen var utrustad med en fyrtaktsmotor och bilen lade grunden för Porsches popularitet och internationella storhet.

Under de följande årtionden skrev Porsche både design- och motorhistoria genom att tillverka modeller som Porsche 911 från 1964, Porsche 911 Targa från 1966 och VW Porsche 914 från 1969. De höga försäljningssiffrorna från modellerna hängde tätt ihop med att Porsche under den tiden också vann internationella motortävlingar.

Tysklands minsta självständiga bilproducent

Efter att Porsche år 1972 blivit ett aktiebolag kunde inte ens oljekrisen sätta stopp för Porsches framgångar. År 1972 lanserade Porsche modellen 911 Turbo.

Även om Porsche inte tillverkade lika många bilar och modeller som de andra biltillverkarna så fortsatte verksamheten på 1980-talet att vara en framgångsrik producent av sportbilar för den privata marknaden. Som ett resultat av dollarkursens fall mötte Porsche under slutet av 80-talet ekonomiska problem.

En omorganisering i verksamheten och en expansion i produktportföljen avvärjde det värsta av krisen. År 2006 var Porsche den minsta självständiga biltillverkaren i Tyskland. Det som var anmärkningsvärt var att Porsche var en av de biltillverkare som gjorde mest vinst i branschen.

Tätt samarbete med Volkswagen

Porsche och Volkswagen (VW) är inte bara förbundna, då de båda tidigare tillsammans stod bakom tillverkningen av Folkbubblan (VW Beetle). I mitten på 1970-talet utvecklades Porsche 924 genom ett samarbete mellan Porsche och VW och både Porsche Cayenne och VW Touareg är tillverkade efter samma designidéer.

På 1990-talet fanns till och med ledning i båda företagen. Från år 2005 fortsatt Porsche med att utvidga sin aktiepost i VW. Ett fullt övertagande blev aldrig av men 2009 verkställdes en integration av de två tyska biltillverkarna. Sedan 2012 har Porsche varit en del av VW-koncernen.

Designad efter racing

De grundläggande idéerna och principerna för Porsche-tillverkningen har från starten varit att man vill utveckla och tillverka kraftfulla och potenta sportbilar. Ända sedan den första modellen Porsche Type 34, Berlin-Rom-bilen (Porsche 64) från 1939 och Grand Prix-sportbilen Type 34, har Porsche varit en dominerande maktfaktor inom motorsporten.

Porsche kan blicka tillbaka på Formel 1-titlar och minst 18 vinster i 24-timmars-tävlingen Le Mans. Siffrorna visar också på elva vinster på Targa Florio och Paris-Dakar-rallyt.

SUV-modell från Porsche fulländar produktsortimentet

Tack vare Porsche Boxter från 1996 och coupén Porsche Cayman från 2005 utvidgade Porsche sin produktportfölj.

År 2002 blev sortimentet komplett då Porsche introducerade deras första SUV.

Porsche Cayenne blev en stor succé. Tendenserna på marknaden ledde till en stigande efterfrågan på större suvar och Offroad-modeller, vilket också märktes hos Porsche och 2016 blev Porsche Cayenne den mest sålda Porsche-modellen i Tyskland.

Porsches försäljningsprogram består idag av fem modeller: Sportbilen Porsche 911 och 718 i ungefär 14 och fyra olika versioner. Porsche Panamera i tio olika varianter, Suven Macan i sex olika varianter och Porsche Cayenne i elva olika utgåvor.

Över 1 mio. andra bilägare

har redan fått offerter på bilreparationer. Spara pengar.

Få offerter