Ska din Suzuki på verkstad?

Jämför offerter på reparation och service till din Suzuki

4.5 (344)
  • Få offerter från 317
  • Spara upp till 60%*
  • Boka tid online och få 3 års garanti
Få offerter
Därför bör du använda autobutler.se när din Suzuki ska på verkstad
Suzuki
  • Du sparar upp till 60%* när du servar eller reparerar din Suzuki genom Autobutler.
  • Jämför offerter från bilverkstäder nära dig
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
Få offerter

Jämför offerter på Suzuki reparation och service

Pris på Suzuki service och reparation

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Jämför och spara* Du sparar i genomsnitt*
AC 1 456 SEK 58%
Andra uppdrag 1 105 SEK 50%
Avgaser 1 284 SEK 21%
Basservice 2 573 SEK 64%
Besiktning och förkontroll 1 416 SEK 72%
Bilservice 1 924 SEK 40%
Bromsar 1 786 SEK 37%
Däck, hjul & hjulbyte 686 SEK 53%
Felsökning 1 701 SEK 79%
Hjulbyte 761 SEK 58%
Hjulinställning 936 SEK 45%
Kamrem & kamkedja 5 169 SEK 35%
Koppling 3 652 SEK 36%
Motor 6 365 SEK 43%
Oljebyte 1 506 SEK 56%
Styrning & underrede 1 666 SEK 43%
Stötdämpare & fjädring 1 282 SEK 24%

Jämför offerter på reparation och service till din Suzuki

Mest populära service och reparationer

Spara i snitt 1 942 kr*
4.6 (18 691)
Med stämpel i serviceboken

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 35%* på att jämföra offerter, motsvarande 1 942 kr*.

Just nu priser från 899 kr*
4.6 (3 065)
Spara i genomsnitt 57%*

Boka oljebyte online och spara pengar! Just nu priser från 899 kr*. Inkluderar påfyllning av 4 liter kvalitetsolja och montering av oljefilter. Få offerter och se ditt pris direkt!

Just nu priser från 899 kr*
4.5 (2 206)
Spara i genomsnitt 60%*

Få en basservice och kör säkert med din bil. Just nu priser från 899 kr*. Inkluderar byte av olja och oljefilter, upp till 4 liter kvalitetsolja samt komplett genomgång av din bil med 46 kontrollpunkter.

Spara i genomsnitt 1 629 kr*
4.6 (7 928)
Spara i genomsnitt 33%*

Jämför priser för byte, felsökning eller reparation av bromsar. Du sparar i genomsnitt 33%* eller 1 629 kr*.

Omdömen om service och reparationer för Suzuki

3D Bilverkstad
ungefär 19 timmar
Andra ggn jag gör servicen hos dem, inget att klaga på. Enkelt, snabbt och överkomligt pris. Det ...
Maria N.
Suzuki Swift (2018)
RF Bilservice
ungefär en månad
Bra servis
Ognjen S.
Suzuki SX4 (2013)
Stig Center - AD Bilverkstad
3 månader
Jag är beroende av min bil, dom tog verkligen hand mej med tid och svett. Dom tog knappt rast för...
Paul E.
Suzuki GR VITARA V6 XL.7 (2002)
Suzuki

Suzuki etablerades i Tokyo 1909. I början tillverkade företaget vävmaskiner men efter att de noterats på börsen år 1920 började den japanska verksamheten att tillverka bilar.

Inspiration från Europa

Den första prototypen lanserades år 1937. Modellen tillverkades som en kopia av Austin 7, som presenterades i England redan år 1909. Det var Suzukis grundare, Michio Suzuki som hade importerat en Austin 7 för kunna studera hur bilen hade byggts. Denna fältstudie utfördes för att Suzuki skulle kunna producera sin egna bil och därmed möta den ökande efterfrågan på bilar i Japan.

Från bilar till lantbruksmaskiner

Suzuki började gradvis att producera fler och fler bilar men början på andra världskriget satte dock stopp för biltillverkningen och ledde istället till fler orders på utrustningen för militären.

Efter krigets slut återetableras de förstörda fabrikerna men istället för att producera bilar bytte Suzuki inriktning och började tillverka lantbruksmaskiner och värmare.

Första motorcykeln

Från och med år 1952 tog Suzuki återigen sig in på marknaden för motorfordon. Först tillverkades ett antal motordrivna cyklar, såsom Powerfree från 1952, DiamondFree från 1953 och MiniFree från 1954. Ganska snart därefter kom den första motorcykeln, vilket snabbt kom till att bli ett kärnverksamhetsområde för Suzuki.

Propduktionssuccén för motorfordon ledde till att tillverkningen av vävmaskiner tog slut. Under samma tid såldes den första motorcykeln Colleda i en ny och förbättrad version med större motor.

Tillbaka till biltillverkning

Gradvis lyckades Suzuki hitta fotfäste på marknaden för motorfordon och år 1954 bytte företaget namn till Suzuki Motor Corporation.

Suzulight var namnet på Suzukis första egentillverkade bil och med den lyckades Suzuki etablera sitt namn inom den japanska bilindustrin på allvar.

Den tvåcylindriga bilen kunde börja köras på vägarna år 1955. Modellen tillhörde Kei-Car-klassen. Det var en så kallad "lätt mobil", det vill säga en liten biltyp som redan spelade en stor roll på den japanska marknaden.

Suzulight tillverkades fram till år 1969 och idag utgör dessa mini- eller småbilar en tredjedel av alla bilar i Japan.

Fokus på små modeller

År 1962 lanserades Suzuki Fronte, efterträdare till Suzulight TL Van. Den unika "notchback-versionen" var utrustad med en bakmonterad motor. Modellen utvecklades ända fram till 1976.

Fram till 1960 och 1970-talet märktes en tydlig tendens om att biltillverkare både i Europa och USA började bygga större modeller. Men på Suzuki fortsatte man att bygga mindre modeller och även små minibussar. År 1961 släppte Suzuki den första minibussen Suzuki Carry, en modell som påminde lite om en lastbil. Bilen tillverkas än idag fast i en nyare och mer uppdaterad version. Inom kategorin för mindre lastbilar eller skåpbilar tävlar Suzuki mot Honda för att säkra marknadsandelar.

Suzuki blir ett globalt namn

Under 1960-talet lyckades Suzuki också ta sig in på den globala bilmarknaden. År 1963 öppnade Suzuki en filial i USA och redan 1969 kunde Suzukis motorcyklar köpas i Tyskland. Från och med 1981 började Suzukis bilar också säljas i Tyskland.

De första fyrhjulsdrivna Suzuki-modellerna lanserades 1968. Modellerna producerades genom ett licensavtal med den japanska biltillverkaren Hope Motor Company.

Försäljningen av terrängfordonet HopeStar ON360 även kallad LJ 80, gjordes genom Suzuki. År 1970 kom den första fyrhjulsdrivna modellen med tvåtaktsmotor. Den kallades Suzuki LJ10. Ursprungligen var planen att modellen främst skulle säljas på den australiska marknaden. LJ10 banade också vägen för den senare framgångsrika Suzuki Jimny vilken ledde till ett stort genombrott för Suzuki. I Europa var denna modell endast tillgänglig år 1998, men Suzukis SJ-modeller hade funnits på den europeiska marknaden sedan 1982.

Suzuki går ihop med General Motors

1980 började Suzuki att etablera sig på den tyska marknaden. Men trots att det var som en nystart för den japanska biltillverkaren blev framförallt 1981 ett avgörande år för Suzuki. Då inleddes nämligen ett samarbetsavtal med både General Motors och Isuzu. Den sistnämnda var en annan japansk biltillverkare med huvudkontor i Tokyo.
Samarbetet resulterade i lanseringen av Opel Agila och senare även Suzuki Splash (2008).

Modellen Alto från 1979 var den lilla bilen som Suzuki lanserade på den tyska marknaden 1981. År 2011 avrundades Suzukis totala försäljningssiffror till 10 miljoner. Efterträdaren till Suzuki LJ80 hette Suzuki SJ410 och började säljas på den tyska marknaden 1982. Modellen hade endast en enlitersmotor med 33 kW (45 hk) och en fyrstegs växellåda.

Bilar för stan och landet

Idag är Suzuki framförallt kända för att vara en av världens största tillverkare av motorcyklar. Den japanska fordonstillverkaren har dock specialiserat sig på kategorier för minibussar och kompakta terrängmodeller, där Suzuki lyckats etablera ett gott rykte. I samband med den ständiga utvecklingen av Jimny-modellen har SUV:en Suzuki Ignis från år 2016 tillverkats i en tredje utgåva. Suzuki Ignis är designad som en efterträdare till Suzuki SX4, en bil som är ett mellanting mellan en SUV och en skåpbil.
Suzuki Vitara som funnits sedan 1988 anses vara Suzukis “riktiga SUV”

Suzuki Celerio är en efterträdare till Suzuki Alto och Suzuki Splash och båda modellerna har funnits tillgängliga på den tyska marknaden sedan 2014.

Även Suzuki Swift har funnits på marknaden för små- och småbilar sedan 1984 och den kompakta Baleno-klassen är idag också en del av Suzukis sortimentet.