Ska din Bmw på verkstad?

Jämför offerter på reparation och service till din Bmw

4.5 (3 147)
  • Få offerter från 317
  • Spara upp till 60%*
  • Boka tid online och få 3 års garanti
Få offerter
Därför bör du använda autobutler.se när din Bmw ska på verkstad
Bmw
  • Du sparar upp till 60%* när du servar eller reparerar din Bmw genom Autobutler.
  • Jämför offerter från bilverkstäder nära dig
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
Få offerter

Jämför offerter på Bmw reparation och service

Pris på Bmw service och reparation

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Spara i genomsnitt*
AC 1 439 kr / 56%
Andra uppdrag 2 016 kr / 41%
Avgaser 2 531 kr / 25%
Basservice 2 232 kr / 61%
Batteri 906 kr / 26%
Besiktning och förkontroll 1 325 kr / 67%
Bilservice 1 607 kr / 30%
Bilvård 936 kr / 70%
Bromsar 1 504 kr / 34%
Dragkrok 3 459 kr / 26%
Däck, hjul & hjulbyte 843 kr / 58%
Elarbete 1 265 kr / 36%
Felsökning 1 406 kr / 74%
Hjulbyte 403 kr / 57%
Hjulinställning 1 878 kr / 48%
Kamrem & kamkedja 9 563 kr / 37%
Koppling 3 431 kr / 32%
Motor 5 005 kr / 32%
Oljebyte 1 645 kr / 54%
Stenskott & glasarbete 1 978 kr / 20%
Styrning & underrede 1 759 kr / 34%
Stötdämpare & fjädring 2 066 kr / 30%
Tillbehör och extrautrustning 2 274 kr / 45%
Växellåda 3 004 kr / 30%

Mest populära service och reparationer

Just nu priser från 157 kr*
4.6 (8 231)
Spara i snitt 56%*

Boka hjulbyte och spara pengar! Priser från 157 kr*. Spara i genomsnitt 56%* på att jämföra offerter på autobutler.se. Få offerter och se ditt pris direkt!

Just nu priser från 250 kr*
4.6 (246)
Spara i snitt 60%*

Boka däckbyte och spara i genomsnitt 60%*. Byt och avbalansera dina däck enkelt, snabbt och nära dig. Just nu priser från 250 kr*. Få offerter på däckbyte!

Spara i snitt 1 942 kr*
4.6 (18 701)
Med stämpel i serviceboken

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 35%* på att jämföra offerter, motsvarande 1 942 kr*.

Just nu priser från 313 kr*
4.6 (3 073)
Spara i genomsnitt 57%*

Boka oljebyte online och spara pengar! Just nu priser från 313 kr*. Inkluderar påfyllning av 4 liter kvalitetsolja och montering av oljefilter. Få offerter och se ditt pris direkt!

Omdömen om service och reparationer för Bmw

OKQ8 Bilverkstad - Sollentuna
3 dagar
Mycket nöjd är jag med allt med denna service!
Hans P.
BMW 118i (2021)
Mekomera Verkstad
3 dagar
Trevligt bemötande, allt till belåtenhet.
Marie C.
BMW 330E IPERFORMANCE (2017)
CarMech - AD Bilverkstad
4 dagar
Grymt kundbemötande och bra utfört jobb !
Andreas C.
BMW 120D XDRIVE (2017)
Bmw

Den stora tyska bilkoncernen BWM grundades i München år 1916.

Det som skulle bli en stor motorcykel- och motortillverkare bestod av tre företag, Rapp Motorenwerke, Schneeweis och Luftschiffbau Veeh från Chemnitz i Sachsen.

Under första världskriget tillverkade verksamheten endast flygmotorer åt det bayerska flygbolaget Bavarian Aircraft. Men år 1922 döptes verksamheten om till Bayerische Motorenwerke (BMW) och år 1923 producerades den första BMW-motorcykeln.

Motorcykeln R32 utvecklades av designteamet Max Friz och Martin Stolle. Med en boxermotor, kardanaxlar och en stålram utformade med dubbla rör, kom R32:an till att forma hur motorcyklar skulle tillverkas. Motorcykeln var så pass väl konstruerad att motorcyklar än idag tillverkas med inspiration från dåtidens BMW-konstruktioner.

Övertagning av Eisenach-fabriken och lansering av den första bilen

Bilfabriken Eisenach hade sedan 1904 producerat en bil under namnet Dixi, och efter att BMW köpte Eisenach 1928, övertog man också rättigheterna till att producera Dixi-bilen.

Modellen DA 2 som var en vidareutveckling av Dixi’s model 3/15 DA, utvecklades helt av den brittiska bilproducenten Austin, efter ett licensavtal 1927 som båda tillverkarna ingått i. Under följande år fortsatte BMW med att producera bilar och år 1932 kom den tekniskt nyskapande AM1 (Automobilkonstruktion München No. 1).

BMW:s klassiska kyllargallar föds

På grund av situationen i Tyskland på 30-talet ökade efterfrågan på flygmotorer men samtidigt som BMW fortsatte att producera flygdelar, fortsatte de också att utveckla nya bilmodeller. År 1933 presenterade Fritz Fiedler BMW 303, som var blev den första BMW-bilen med en 6-cylindrig motor. Modellen utrustades också med ett unikt kylargaller som senare blev en del av BMW:s identitet och som idag också kännetecknar bilmärket. Efter BMW 303 kom BMW 326 (1935) och BMW 327 år 1937.

Sportig design och framgång inom motorsport

Redan under de första åren var BMW engaged i motorsport. Dixi 3/15 HP var under den tiden, den första stora framgången i Internation Austrian Alpine Rally år 1929, och därefter följde flera triumfer i motorsport, inklusive Eifelrennen år 1930.

Som en naturlig konsekvens av BMW:s utveckling, släpptes modellen BMW 328 Roadster år 1936. Med den sportbilssmodellen blev BMW kända inom motorsportgrenen på riktigt.

Med den nya roadster-modellen vann de tyska Grand Prix på Avus (Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße) år 1938, och år 1940 blev BMW:s första seger i det italienska loppet Gran Premio Brescia Delle Mille Miglia.

Efter andra världskriget fortsatte BMW med sitt engagemang för motorsport och från 1952 nådde det tyska BMW-teamet bland annat goda resultat tack vare modellen 501 Sedan i det berömda Monte Carlo Rally.

BMW fortsatte leverera bra resultat och år 1069 blev Hans Stuck tysk mästare i en BMW 700. Lite mer än 10 år senare grundade BMW Motorsport GmbH (1972) och året därpå blev det flera titlar i europmästerskapen för Touring Car-klassen.

Med den lite mindre M3-klassen vann BMW år 1987 det europeiska Touring Car-mästerskapet, och före avslutningen av säsongen 1992, nådde BMW totalt över 1 500 vinster över hela världen. BMW deltog också i VM i Le Mans och skapade dessutom också Procar Mästerskapet, där alla förarna körde sportbilen BMW M1. Under loppet deltog även flera förare i formel-1.

Från och med början av 80-talet började BMW också att leverera motorer till Formel-1-lag och sedan år 2000 har den tyska biljätten varit en samarbetspartner till det brittiska laget Williams-Team.

Därefter kunde BMW år 1999, med deras V12 LMR utse den första och hittills enda segraren i 24-timmarloppet i Le Mans. Men det var inte bara i Le Mans som det gick bra för BMW. Det gjorde det nämligen också i DTM, där den tyska föraren Volker Strycek blev en suverän säsongsvinnare i sin BMW 635 CSi.

BMW drog ner på motorsportaktiviteterna efter DTM år 1994, men vände tillbaka och vann i comeback-säsongen år 2012. År 2005 hade BMW tagit över det schweiziska Team Sauber men samarbetet höll bara tills dess att BMW drog sig ur år 2009.

Rekonstruktion efter kriget

Rekonstruktionen efter andra världskriget var en tuff period för BMW. Fabriken i München hade totalförstörts och fabriken i Eisenach hade övertagits av sovjetiska ockupationstrupper.

Trots det faktum att BMW år 1948 skickade modeller som motorcykeln R24 1948 och senare år 1952 den exklusiva modellen 501 samt Baroque Angel 50, så led BMW av dålig försäljning.

Det hjälpte inte heller med att man år 1955 lanserade den lilla modellen Isetta. Krisen blev värre och i slutändan var det Herbert Quandt och ett lån från MAN ("Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg") som år 1959 räddade BMW från ett ekonomiskt kollaps.

BMW producerar lyxbilar

BMW tillgavs alltså livsavgörande kapital och vändpunkten kom år 1961, då de lanserade mellanklassbilen BMW 1500. Nu blåste det nya vindar över BMW, som utökade produktfaciliteterna genom köpet av Hans Glas GmbH år 1967.

Efter två årtionden hade BMW nått toppen av den tyska bilhierarkin. Det högsta antalet sålda bilar kom tack vare BMW 3-serien, som lanserades år 1975 och som fram till idag har framställts i sex olika modeller.

År 1990 anställde BMW 70 900 medarbetare och omsatte 27,1 miljarder tyska mark (D-mark). I mitten på 1990-talet öppnade BMW en avdelning för att kunna producera off road-bilar. Strategin var att ytterligare expandera och uppnå nya marknadsandelar.

År 1994 ingicks det också ett samarbetsavtal med Rover. Samarbetet gick inte som förväntat och av de två märkena Landrover och Mini, är det bara den sistnämnda som är en del i BMW-sortimentet.

Sedan 2003 har BMW samarbetat med kinesiska BMW för att behålla positionen i den högsta ligan bland världens förenade bilproducenter.

De sportiga Z-modellerna var under åren 1989-2000 några av BMW:s mest uppmärksammade modeller och bara det att BMW Z8 var med i en James Bond-film, främjade BMW:s roadster-modeller som bilar som var skapade för bilägare med en särskilt sofistikerad livsstil.

BMW som huvudsakligen producerade bilar i mellanklassen och lyxklassen, introducerade år 2004 också den kompakta BMW 1-serien.

Lanseringen blev en superstor succé och samma år gick BMW om konkurrenterna Daimler. Med en nyskapande design och avancerad teknologi är BMW idag också ledande inom utvecklingen av el- och vätgasbilar. Vätebilarna har ännu inte slagit sig in på marknaden och är tillsvidare bara i testfasen. Det kommer bli spännande att följa när den första vätgasbilen från BMW rullar ut på gatorna.