Ska din BMW på verkstad?

Få offerter på reparationer och service av din BMW

Spara 20-40%

  • Hitta den bästa verkstaden till det bästa priset
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti
  • Endast kvalitetssäkrade verkstäder
  • Du får 3 års garanti på både arbete och reservdelar.

Prova själv. Spara pengar.

Få offerter
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti på din bilreparation

Din säkerhet för kvalitetsarbete
Läs mer

Prisgaranti på alla uppdrag
Prisgaranti på alla uppdrag

Fått ett billigare pris? Vi matchar det
Läs mer

Därför ska du använda Autobutler när din BMW ska till verkstaden

  • Du sparar i snitt 20-40% när du servar eller reparerar din BMW genom Autobutler.
  • Vi hjälper dig att jämföra offerter online.
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
  • Få rådgivning från professionella mekaniker på Autobutler
  • Du slipper dyra överraskningar.
  • Du får alla offerter skriftligt.
  • Vi ger dig prisgaranti - hittar du en billigare offert så matchar vi priset.

bmw reparation och service

Topp 3 Bilreparationer och Service av BMW


bilservice bmw

Du sparar i genomsnitt 34%, motsvarande 1 784 kr på bilservice genom autobutler.se

Läs mer


byte av bromsar på bmw

Du sparar i genomsnitt 36%, motsvarande 1 550 kr på bromsreparationer genom autobutler.se

Läs mer


byte av kamrem på bmw

Spara i genomsnitt 33% eller 3 176 kr på kamremsbyte eller kamkedjebyte genom autobutler.se

Läs mer

Priser på reparationer och service av BMW

På autobutler.se tror vi på transparens och rättvisa priser. Därför kan du här se genomsnittspriser för olika reparationer och hur mycket du kan spara på att jämföra offerter.

Uppdrag Genomsnittspris Min. - max.
AC 1015 kr 938 kr - 1619 kr Få offerter
Andra uppdrag 2694 kr 949 kr - 6909 kr Få offerter
Avgaser 3806 kr 1914 kr - 6452 kr Få offerter
Batteri 3671 kr 3219 kr - 4079 kr Få offerter
Besiktning 1018 kr 664 kr - 1039 kr Få offerter
Bilvård 1573 kr 783 kr - 4789 kr Få offerter
Bromsar 3740 kr 1758 kr - 7350 kr Få offerter
Dragkrok 10133 kr 7950 kr - 12160 kr Få offerter
Däck & hjul 1329 kr 280 kr - 6492 kr Få offerter
Däckförvaring 756 kr 602 kr - 1164 kr Få offerter
Elarbete 1171 kr 602 kr - 2541 kr Få offerter
Felsökning 899 kr 664 kr - 1130 kr Få offerter
Fjädring / stötdämpare 6881 kr 4388 kr - 9940 kr Få offerter
Fälgar 3409 kr 3409 kr - 3409 kr Få offerter
Hjulinställning 1239 kr 1227 kr - 1239 kr Få offerter
Kamrem / Kamkedja 17440 kr 11491 kr - 25419 kr Få offerter
Koppling 7380 kr 5185 kr - 9831 kr Få offerter
Lack- och måleriarbete 4794 kr 2999 kr - 9602 kr Få offerter
Motor 6885 kr 2039 kr - 16977 kr Få offerter
Oljebyte 3187 kr 1970 kr - 5959 kr Få offerter
Plåtarbeten (bulor m.m.) 4169 kr 2538 kr - 5914 kr Få offerter
Rostarbete 5331 kr 2664 kr - 10039 kr Få offerter
Service 4139 kr 3142 kr - 5396 kr Få offerter
Skadearbete 1149 kr 789 kr - 2539 kr Få offerter
Stenskott/byte av ruta/glasarbete 6430 kr 5303 kr - 7580 kr Få offerter
Styrning 2792 kr 1239 kr - 5601 kr Få offerter
Tillbehör och bilutrustning 5669 kr 683 kr - 12972 kr Få offerter
Underredsbehandling 5748 kr 4500 kr - 6875 kr Få offerter
Växellåda/växelbyte 3355 kr 914 kr - 8286 kr Få offerter

Priserna är baserade på alla offerter som förmedlats via autobutler.se och kan innehålla fel eller variera. Skapa ett uppdrag för att få detaljerade offerter till din bil.

Kampanjer & erbjudanden

Fast lågt pris
Hjulbyte
Bara 199 kr.

Få hjulbyte till ett rekordlågt pris - bara 199 kr. Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti.

Spara 20-40%
Bilservice
Spara i snitt 1 784 kr

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 34% på att jämföra offerter, motsvarande 1 784 kr.

Fast lågt pris
Basservice
Bara 1 299 kr

Inkluderar olje- och filterbyte med upp till 4 liter kvalitetsolja och en komplett genomgång av din bil utifrån 25 kontrollpunkter.

Se alla erbjudanden
Fast lågt pris
Oljebyte
Bara 999 kr

Boka oljebyte för bara 999 kr med påfyllning av upp till 4 liter kvalitetsolja, montering av nytt oljefilter och nollställning av oljeindikator.

Fast låg pris
AC-Service
Bara 849 kr

Just nu kan du få en AC-service för bara 849 kr. Få en kontroll av AC-systemet, trycktest för eventuella otätheter samt påfyllning av upp till 150 gram köldmedium.

Fast lågt pris
Bromsakontroll
Bara 99 kr.

9 av 10 bilägare vet inte om deras bromsar är säkra. Få en professionell bedömning av dina bromsar till ett rekordlågt pris - Bara 99 kr.

Omdömen om Service eller Reparationer för BMW

Jättetrevlig personal med starkt vänligt bemötande! Hade fel fälgar med mig, vilket ställde till...
Mikael W.
BMW X3 XDRIVE20D (2011)
Gick snabbt och smidigt.
Joel T.
BMW 318d (2015)
Snabb och smidigt.
Niclas A.
BMW 3-Serie (F34) (2014)

BMW

Den stora tyska bilkoncernen BWM grundades i München år 1916.

Det som skulle bli en stor motorcykel- och motortillverkare bestod av tre företag, Rapp Motorenwerke, Schneeweis och Luftschiffbau Veeh från Chemnitz i Sachsen.

Under första världskriget tillverkade verksamheten endast flygmotorer åt det bayerska flygbolaget Bavarian Aircraft. Men år 1922 döptes verksamheten om till Bayerische Motorenwerke (BMW) och år 1923 producerades den första BMW-motorcykeln.

Motorcykeln R32 utvecklades av designteamet Max Friz och Martin Stolle. Med en boxermotor, kardanaxlar och en stålram utformade med dubbla rör, kom R32:an till att forma hur motorcyklar skulle tillverkas. Motorcykeln var så pass väl konstruerad att motorcyklar än idag tillverkas med inspiration från dåtidens BMW-konstruktioner.

Övertagning av Eisenach-fabriken och lansering av den första bilen

Bilfabriken Eisenach hade sedan 1904 producerat en bil under namnet Dixi, och efter att BMW köpte Eisenach 1928, övertog man också rättigheterna till att producera Dixi-bilen.

Modellen DA 2 som var en vidareutveckling av Dixi’s model 3/15 DA, utvecklades helt av den brittiska bilproducenten Austin, efter ett licensavtal 1927 som båda tillverkarna ingått i. Under följande år fortsatte BMW med att producera bilar och år 1932 kom den tekniskt nyskapande AM1 (Automobilkonstruktion München No. 1).

BMW:s klassiska kyllargallar föds

På grund av situationen i Tyskland på 30-talet ökade efterfrågan på flygmotorer men samtidigt som BMW fortsatte att producera flygdelar, fortsatte de också att utveckla nya bilmodeller. År 1933 presenterade Fritz Fiedler BMW 303, som var blev den första BMW-bilen med en 6-cylindrig motor. Modellen utrustades också med ett unikt kylargaller som senare blev en del av BMW:s identitet och som idag också kännetecknar bilmärket. Efter BMW 303 kom BMW 326 (1935) och BMW 327 år 1937.

Sportig design och framgång inom motorsport

Redan under de första åren var BMW engaged i motorsport. Dixi 3/15 HP var under den tiden, den första stora framgången i Internation Austrian Alpine Rally år 1929, och därefter följde flera triumfer i motorsport, inklusive Eifelrennen år 1930.

Som en naturlig konsekvens av BMW:s utveckling, släpptes modellen BMW 328 Roadster år 1936. Med den sportbilssmodellen blev BMW kända inom motorsportgrenen på riktigt.

Med den nya roadster-modellen vann de tyska Grand Prix på Avus (Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße) år 1938, och år 1940 blev BMW:s första seger i det italienska loppet Gran Premio Brescia Delle Mille Miglia.

Efter andra världskriget fortsatte BMW med sitt engagemang för motorsport och från 1952 nådde det tyska BMW-teamet bland annat goda resultat tack vare modellen 501 Sedan i det berömda Monte Carlo Rally.

BMW fortsatte leverera bra resultat och år 1069 blev Hans Stuck tysk mästare i en BMW 700. Lite mer än 10 år senare grundade BMW Motorsport GmbH (1972) och året därpå blev det flera titlar i europmästerskapen för Touring Car-klassen.

Med den lite mindre M3-klassen vann BMW år 1987 det europeiska Touring Car-mästerskapet, och före avslutningen av säsongen 1992, nådde BMW totalt över 1 500 vinster över hela världen. BMW deltog också i VM i Le Mans och skapade dessutom också Procar Mästerskapet, där alla förarna körde sportbilen BMW M1. Under loppet deltog även flera förare i formel-1.

Från och med början av 80-talet började BMW också att leverera motorer till Formel-1-lag och sedan år 2000 har den tyska biljätten varit en samarbetspartner till det brittiska laget Williams-Team.

Därefter kunde BMW år 1999, med deras V12 LMR utse den första och hittills enda segraren i 24-timmarloppet i Le Mans. Men det var inte bara i Le Mans som det gick bra för BMW. Det gjorde det nämligen också i DTM, där den tyska föraren Volker Strycek blev en suverän säsongsvinnare i sin BMW 635 CSi.

BMW drog ner på motorsportaktiviteterna efter DTM år 1994, men vände tillbaka och vann i comeback-säsongen år 2012. År 2005 hade BMW tagit över det schweiziska Team Sauber men samarbetet höll bara tills dess att BMW drog sig ur år 2009.

Rekonstruktion efter kriget

Rekonstruktionen efter andra världskriget var en tuff period för BMW. Fabriken i München hade totalförstörts och fabriken i Eisenach hade övertagits av sovjetiska ockupationstrupper.

Trots det faktum att BMW år 1948 skickade modeller som motorcykeln R24 1948 och senare år 1952 den exklusiva modellen 501 samt Baroque Angel 50, så led BMW av dålig försäljning.

Det hjälpte inte heller med att man år 1955 lanserade den lilla modellen Isetta. Krisen blev värre och i slutändan var det Herbert Quandt och ett lån från MAN ("Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg") som år 1959 räddade BMW från ett ekonomiskt kollaps.

BMW producerar lyxbilar

BMW tillgavs alltså livsavgörande kapital och vändpunkten kom år 1961, då de lanserade mellanklassbilen BMW 1500. Nu blåste det nya vindar över BMW, som utökade produktfaciliteterna genom köpet av Hans Glas GmbH år 1967.

Efter två årtionden hade BMW nått toppen av den tyska bilhierarkin. Det högsta antalet sålda bilar kom tack vare BMW 3-serien, som lanserades år 1975 och som fram till idag har framställts i sex olika modeller.

År 1990 anställde BMW 70 900 medarbetare och omsatte 27,1 miljarder tyska mark (D-mark). I mitten på 1990-talet öppnade BMW en avdelning för att kunna producera off road-bilar. Strategin var att ytterligare expandera och uppnå nya marknadsandelar.

År 1994 ingicks det också ett samarbetsavtal med Rover. Samarbetet gick inte som förväntat och av de två märkena Landrover och Mini, är det bara den sistnämnda som är en del i BMW-sortimentet.

Sedan 2003 har BMW samarbetat med kinesiska BMW för att behålla positionen i den högsta ligan bland världens förenade bilproducenter.

De sportiga Z-modellerna var under åren 1989-2000 några av BMW:s mest uppmärksammade modeller och bara det att BMW Z8 var med i en James Bond-film, främjade BMW:s roadster-modeller som bilar som var skapade för bilägare med en särskilt sofistikerad livsstil.

BMW som huvudsakligen producerade bilar i mellanklassen och lyxklassen, introducerade år 2004 också den kompakta BMW 1-serien.

Lanseringen blev en superstor succé och samma år gick BMW om konkurrenterna Daimler. Med en nyskapande design och avancerad teknologi är BMW idag också ledande inom utvecklingen av el- och vätgasbilar. Vätebilarna har ännu inte slagit sig in på marknaden och är tillsvidare bara i testfasen. Det kommer bli spännande att följa när den första vätgasbilen från BMW rullar ut på gatorna.

Över 1 mio. andra bilägare

har redan fått offerter på bilreparationer. Prova själv. Spara pengar.

Få offerter