Ska din Škoda på verkstad?

Få offerter på reparationer och service av din Škoda

Spara 20-40%

  • Hitta den bästa verkstaden till det bästa priset
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti
  • Endast kvalitetssäkrade verkstäder
  • Du får 3 års garanti på både arbete och reservdelar.

Prova själv. Spara pengar.

Få offerter
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti på din bilreparation

Din säkerhet för kvalitetsarbete
Läs mer

Prisgaranti på alla uppdrag
Prisgaranti på alla uppdrag

Fått ett billigare pris? Vi matchar det
Läs mer

Därför ska du använda Autobutler när din Škoda ska på verkstad

  • Du sparar i snitt 20-40% när du servar eller reparerar din Škoda genom Autobutler.
  • Vi hjälper dig att jämföra offerter online.
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
  • Få rådgivning från professionella mekaniker på Autobutler
  • Du slipper dyra överraskningar.
  • Du får alla offerter skriftligt.
  • Vi ger dig prisgaranti - hittar du en billigare offert så matchar vi priset.

skoda reparation och service

Topp 3 Bilreparationer och Service för Škoda


bilservice skoda

Du sparar i genomsnitt 34%, motsvarande 1 784 kr på bilservice genom autobutler.se

Läs mer


byte av bromsar på skoda

Du sparar i genomsnitt 36%, motsvarande 1 550 kr på bromsreparationer genom autobutler.se

Läs mer


byte av kamrem på skoda

Spara i genomsnitt 33% eller 3 176 kr på kamremsbyte eller kamkedjebyte genom autobutler.se

Läs mer

Priser på reparationer och service för Škoda

På autobutler.se tror vi på transparens och rättvisa priser. Därför kan du här se genomsnittspriser för olika reparationer och hur mycket du kan spara på att jämföra offerter.

Uppdrag Genomsnittspris Min. - max.
AC 1017 kr 938 kr - 1800 kr Få offerter
Andra uppdrag 2534 kr 894 kr - 4987 kr Få offerter
Avgaser 3386 kr 1164 kr - 5982 kr Få offerter
Batteri 2488 kr 1423 kr - 3290 kr Få offerter
Besiktning 1113 kr 852 kr - 2964 kr Få offerter
Bilvård 1055 kr 602 kr - 1664 kr Få offerter
Bromsar 3274 kr 1743 kr - 5785 kr Få offerter
Dragkrok 8691 kr 6959 kr - 10475 kr Få offerter
Däck & hjul 1403 kr 280 kr - 6049 kr Få offerter
Däckförvaring 757 kr 602 kr - 1164 kr Få offerter
Elarbete 1081 kr 664 kr - 2033 kr Få offerter
Felsökning 913 kr 664 kr - 1164 kr Få offerter
Fjädring / stötdämpare 4864 kr 3202 kr - 7334 kr Få offerter
Fälgar 2069 kr 2069 kr - 2069 kr Få offerter
Hjulinställning 1239 kr 1239 kr - 1239 kr Få offerter
Kamrem / Kamkedja 6862 kr 5482 kr - 8272 kr Få offerter
Koppling 9599 kr 7115 kr - 12169 kr Få offerter
Lack- och måleriarbete 4195 kr 2539 kr - 7539 kr Få offerter
Motor 7941 kr 2293 kr - 12825 kr Få offerter
Oljebyte 1931 kr 1598 kr - 2516 kr Få offerter
Plåtarbeten (bulor m.m.) 3990 kr 2513 kr - 6189 kr Få offerter
Rostarbete 3624 kr 539 kr - 5427 kr Få offerter
Service 3658 kr 2628 kr - 4863 kr Få offerter
Skadearbete 5448 kr 3732 kr - 7275 kr Få offerter
Stenskott/byte av ruta/glasarbete 5218 kr 4580 kr - 6164 kr Få offerter
Styrning 2396 kr 1239 kr - 3682 kr Få offerter
Tillbehör och bilutrustning 2214 kr 912 kr - 4888 kr Få offerter
Underredsbehandling 5715 kr 5038 kr - 6445 kr Få offerter
Växellåda/växelbyte 1541 kr 819 kr - 5039 kr Få offerter

Priserna är baserade på alla offerter som förmedlats via autobutler.se och kan innehålla fel eller variera. Skapa ett uppdrag för att få detaljerade offerter till din bil.

Kampanjer & erbjudanden

Fast lågt pris
Hjulbyte
Bara 199 kr.

Få hjulbyte till ett rekordlågt pris - bara 199 kr. Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti.

Spara 20-40%
Bilservice
Spara i snitt 1 784 kr

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 34% på att jämföra offerter, motsvarande 1 784 kr.

Fast lågt pris
Basservice
Bara 1 299 kr

Inkluderar olje- och filterbyte med upp till 4 liter kvalitetsolja och en komplett genomgång av din bil utifrån 25 kontrollpunkter.

Se alla erbjudanden
Fast lågt pris
Oljebyte
Bara 999 kr

Boka oljebyte för bara 999 kr med påfyllning av upp till 4 liter kvalitetsolja, montering av nytt oljefilter och nollställning av oljeindikator.

Fast låg pris
AC-Service
Bara 849 kr

Just nu kan du få en AC-service för bara 849 kr. Få en kontroll av AC-systemet, trycktest för eventuella otätheter samt påfyllning av upp till 150 gram köldmedium.

Fast lågt pris
Bromsakontroll
Bara 99 kr.

9 av 10 bilägare vet inte om deras bromsar är säkra. Få en professionell bedömning av dina bromsar till ett rekordlågt pris - Bara 99 kr.

Omdömen om Service och Reparationer av Škoda

Snabbt och kunnigt utan att föröka sälja på någon annan tjänst.
Gina R.
Skoda Yeti (2012)
Snabb service och bra pris för däckbyte
Shadi D.
Skoda Fabia (2013)
Bra, snabbt. Litet svårt att hitta men det ska ordna sig
Ralf T.
Skoda Yeti (2011)

Škoda

Den tjeckiska biltillverkaren grundades år 1895 som Laurin & Klement och även om fabriken enbart producerade cyklar i början så räknas Laurin & Klement (idag Škoda) vara en av världens första biltillverkare.

Från två till fyra hjul

Tillverkningen av de så kallade Slavia-cyklarna började gradvis att förändras då de två entreprenörerna Václav Laurin och Václav Klement började producera motorcyklar.Den första motorcykeln blev en stor framgång eftersom den var den enda motorcykeln som såldes på marknaden i dåvarande Österrike-Ungern. Från 1905 påbörjades också tillverkningen av bilar. Den första prototypen fick namnet Voiturette. Namnet är franska och betyder 'liten bil', och den lille Voiturette blev så populär att första utgåvan sedan vidareutvecklades och producerades i hela 9 olika modeller.

Expansion och nytt namn

År 1912 blev Laurin & Klement ett börsnoterat företag och genom fabriken RAF i Liberec (Reichenberg) började företaget växa och expandera på flera marknader. Detta hände i samband med att en del av produktionen flyttades till länder som Brasilien, Japan och Nya Zeeland.

Under första världskriget stoppades nästan produktionen i fabriken. Istället för att tillverka personbilar började man tillverka militära motorfordon och ambulanser.

Efter kriget hade Laurin & Klement svårt att få hjulen att snurra igen i den nyetablerade staten Tjeckoslovakien. Stigande konkurrens och fallande efterfrågan som resultat, plus en åtstramad tjeckisk finanspolitik gjorde så att företaget var tvungna att kämpa för sin överlevnad. Den negativa situationen slutade med Laurin & Klement år 1925 förvärvade ingenjörsföretaget Škoda, vars huvudkontor låg i Pilsen.

En av grundarna, Václav Klement, började forska och skriva om bilmotorer medan bilarna som producerades lanserades under namnet Škoda. Nu gick det bra för företaget igen som nu började utvecklade nya modeller som än idag är kända. Dessa inkluderar Škoda Rapid, Skoda Favorit, Skoda Superb och Skoda Popular.
De nya modellerna blev väl mottagna på marknaden och år 1936 var Škoda den ledande biltillverkaren i Tjeckoslovakien.

Statlig reglering

Från och med år 1939 integrerades Škodas fabriker i den tyska försvarsindustrin men som på den tiden hette Hermann Göring AG. Under dessa år bestod tillverkningen nästan uteslutande av militära fordon.

Efter andra världskriget återupptogs biltillverkningen igen. Nationalisering och införandet av den socialistiska planekonomin innebar att produktionen fokuserade på att tillverka små ekonomiska bilar baserade på modellen Škoda Popular.

När Škoda lanserade Škoda 440 år 1955 och senare även lanserade Škoda 1000 år 1964, började en ny era för Škoda. Lanseringen av de två nya modellerna innebar att de flesta i tjeckoslovakien kunde äga en bil.

Škoda 440 var billig att tillverka och Škoda 1000 MB var så solid att den användes i motorsport, där Škoda nådde stor framgång. Den tjeckiska biltillverkaren har inte alltid var känd för att ständigt utveckla nya och innovativa bilmodeller men bland den tuffa konkurrensen har biltillverkaren lyckats behålla sin position inom den internationella motorsporten.

Genom 60-, 70- och 80-talen fortsatte Škoda att utveckla nya modeller, bland annat lanserades Škoda 110 R, Skoda Garde och Skoda Rapid. Mängden av de nya modellerna innebar att Škoda uppnådde en andel på 10% av bilmarknaden i Östtyskland (GDR).

Rötter i motorsporten

Under företagets första år var utvecklingen och framstegen hos Laurin & Klement förknippat med engagemanget i motorsporten. Laurin & Klement hade tidigare börjat delta i olika motorsporttävlingar och nådde stora framgångar mellan 1901 och 1905.

Motorcykeln L & K Racing Machine ("L & K-Rennmaschine") var den första serieproducerade tvåcylindriga motorcykeln i Europa. Från 1935 till 1937 började Škoda att delta i Monte Carlo-rallyt. Här blev det en silvermedalj till en skräddarsydd Škoda Popular med en fyrcylindrig motor från Škoda Rapid.

År 1950 deltog Škoda i 24-timmarsloppet Le Mans med en Škoda Sport SLM 43. Sedan dess har Škoda vunnit ett Grand Prix-lopp i Brno med en Skoda 1101.

Med Škoda Oktavia lyckades man år 1961 att vinna i Monte Carlo, vilket ganska omedelbart ökade efterfrågan på Škoda. Därefter följde ännu en seger i Monte Carlo år 1977 och med segern i European Touring Car Championship (FIA ETCC) 1981 lyckades Skoda markera att de kunde konkurrera med de bästa bilmärkena i den internationella motorsportsvärlden.

Škoda övertas av Volkswagen AG

Sovjetunionens fall 1991 ledde till att Skoda blev övertaget av Volkswagen AG och därmed kunde en ny era börja. Vilket hände genom utvecklingen av Škoda Favorit som producerades för första gången 1987. Lanseringen av den nya Škoda Favorit blev också en symbol för den nya politiska agendan mellan öst och väst.

Škoda markerar sitt varumärke

År 1994 lanserades Škoda Felicia som en efterträdare till Škoda Favorit. Felicia-modellen blev en stor framgång och efter bara sju år såldes modellen i över 910 000 exemplar. Samtidigt lyckades lanseringen av den lilla Škoda Fabia och den moderna kompakta mellanklassbilen Škoda Oktavia ändra bilden av att bilar från Škoda endast hörde till det gamla Östeuropa.

Under dessa år blåste det nya vindar för Škoda. Det tidigare östeuropeiska bilmärket lyckades gradvis att övertyga marknaden om att Škoda var solitt bilmärke och kunde nu manifestera sin marknadsposition på riktigt.

Idag säljer Škoda bilar i olika klasser. Allt från den lilla coola stadsbilen Citigo till den legendariska mellanklassbilen Superb och modeller som Minivan Roomster och SUV Yeti.

Škoda säljs idag i mer än 100 länder och 2014 kunde bilkoncernen registrera ett rekordår med mer än en miljon sålda bilar över hela världen.

Över 1 mio. andra bilägare

har redan fått offerter på bilreparationer.

Få offerter