Ska din Nissan på verkstad?
Jämför offerter på reparation och service till din Nissan
  • Få offerter från 281
  • Spara upp till 50%*
  • Boka tid online och få 3 års garanti
Få offerter
Därför bör du använda autobutler.se när din Nissan ska på verkstad
  • Du sparar upp till 50%* när du servar eller reparerar din Nissan genom Autobutler.
  • Jämför offerter från bilverkstäder nära dig
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
Få offerter

Jämför offerter på Nissan reparation och service

Pris på Nissan service och reparation

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Genomsnittspris* Jämför och spara* Du sparar i genomsnitt*
AC 1697 kr 1314 kr 53 %
Andra uppdrag 4291 kr 1834 kr 38 %
Avgaser 5733 kr 1369 kr 26 %
Basservice 1680 kr 1263 kr 40 %
Batteri 2812 kr 613 kr 22 %
Besiktning & förberedelse 1127 kr 506 kr 20 %
Bilvård 3308 kr 392 kr 9 %
Bromsar 4068 kr 1400 kr 31 %
Dragkrok 9618 kr 3269 kr 28 %
Däck & hjul 2699 kr 425 kr 17 %
Däckförvaring 955 kr 32 kr 3 %
Elarbete 1679 kr 1278 kr 55 %
Felsökning 1082 kr 963 kr 58 %
Fjädring / stötdämpare 6196 kr 2194 kr 29 %
Hjulbyte 231 kr 150 kr 15 %
Hjulinställning 1344 kr 828 kr 35 %
Kamrem / Kamkedja 9491 kr 4277 kr 34 %
Koppling 10320 kr 4463 kr 33 %
Motor 8924 kr 3073 kr 32 %
Oljebyte 1485 kr 1066 kr 45 %
Service 3949 kr 1480 kr 30 %
Stenskott/byte av ruta/glasarbete 3931 kr 448 kr 8 %
Styrning 4125 kr 1798 kr 38 %
Tillbehör och bilutrustning 4814 kr 1198 kr 19 %
Växellåda/växelbyte 9584 kr 1323 kr 34 %

Mest populära service och reparationer

Just nu priser från 160 kr*
Spara i genomsnitt 62%*

Boka hjulbyte och spara pengar! Just nu priser från 160 kr*. Du sparar i genomsnitt 62%* på att jämföra offerter på autobutler.se. Få offerter och se ditt pris direkt!

Just nu priser från 399 kr*
Spara i snitt 67%*

Boka hjulbyte + förvaring online och spara pengar! Hitta en verkstad nära dig som kan förvara dina däck. Spara i genomsnitt 67%* på att jämföra offerter på autobutler.se. Se ditt pris direkt!

Spara i snitt 1757 kr*
Med stämpel i serviceboken

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 32%* på att jämföra offerter, motsvarande 1757 kr*.

Just nu priser från 1219 kr*
Spara i genomsnitt 55%*

Få en basservice och kör säkert med din bil. Just nu priser från 1219 kr*. Inkluderar byte av olja och oljefilter, upp till 4 liter kvalitetsolja samt komplett genomgång av din bil med 46 kontrollpunkter.

Omdömen om service och reparationer för Nissan

ungefär 14 timmar
Byte däck på avtalat tid, snabb och smidig.
Meddy M.
Nissan NISSAN QASHQAI (2017)
Såväl vänliga som kunniga personal.
Suleyman S.
Nissan NISSAN QASHQAI+2 (2012)
Trevligt bemötande och bra utfört arbete samt ok pris. Jag kommer nog tillbaka.
Ronny Ö.
Nissan NISSAN JUKE (2012)
Nissan

Historien om Nissan tar sin början år 1911 då Kaishinsha Motorcar Works grundades i Tokyo.

DAT var den först bilen som företaget tillverkade och blev tillgänglig på marknaden år 1914. Efter det övertog företaget produktionen av Datsun-modellen. I flera år fokuserade fabriken på att massproducera lastbilar. Vid ett sammanträde år 1934 beslutade aktieägarna att byta namn på bolaget till Nissan Motor Company.

Största producenten i Japan

Nissan Motor Company hade nu byggt en monteringsfabrik i Yokohama och genom ett handelsavtal med USA blev Nissan den största och mest moderna bilproducenten i Japan. När Nissan presenterade Datsun 14 år 1935, var det den första japanska bilen som helt och hållet hade producerats i Japan.

Under andra världskriget drevs biltillverkningen i skuggan. Nästan ända fram till 1949 producerade Nissan-fabriken nästan bara militär-utrustning, i form av bussar och lastbilar.

Innan kriget lyckades Nissan producera den första bilen med namnet Nissan, närmare bestämt Nissan 70 som utformades som en limousine-modell liksom Nissan Phaethon 70 från år 1937.

Under krigen fortsatte Datsun till viss del att existera i flera modeller. För att göra profilen mer tydlig och mindre förknippat med tillverkning av vapen, valde man att behålla och använda namnet, vilket skulle öka försäljningssiffrorna. I mitten på 1970-talet fasades varumärket gradvis ut.

Bilproduktion under Japans rekonstruktion

För många av de största biltillverkarna är olika politiska ekonomiska händelser i världen några av de saker som hjälpt forma biltillverkarnas historia och utveckling.

Även om konkurrensen med Toyota efter andra världskriget skärptes, så lyckades Nissan nå stor framgång. Bland annat tack vare relationer med USA, då Nissan under Korea-krigen kunde leverera militära fordon till de amerikanska styrkorna.
De ekonomiska avtalen med USA betydde att Nissan kunde vidareutveckla och investera i fabriken i Japan. Därmed kunde den japanska biltillverkaren konkurrera på samma villkor som de västliga biltillverkarna.

Den positiva utvecklingen ledde också till att Nissan nu täckte ett stort spektrum av personbilar på marknaden, allt från familjebilar till stora dyra lyxbilar.

Utrikeshandeln och expansionen i väst

Nissans konstanta framgång betydde också att biltillverkaren kunde överta Minsei Diesel som tillverkade både gaffeltruckar och bilar. Samtidigt under åren efter kriget ingicks ett samarbete med den brittiska biltillverkaren Austin.

Genom ett licensavtal från år 1952 producerades en modell med namnet Austin A40 Somerset. Modellen tillverkades i början bara delvis i Japan men från och med 1960 tillverkades bilen på fabriken i Japan.

Från 1960 började Nissan också etablera avdelningar utanför Japan. Först i USA och efter 1962 började man också exportera bilar till både den europeiska och australienska marknaden.

År 1966 tog Nissan över den Japanska tillverkaren Prince. Det betydde att Nissan nu kunde presentera ett ännu större sortiment. Några av tidens mest populära modeller blev Nissan Gloria som var bil i mellanklassen och som tillverkades ända fram till 2004. Nissan nådde också stor framgång med Nissan Skyline som såldes på marknaden under namnet Datsun år 1957 i Tyskland.

Det sista internationella genombrottet kom med lanseringen av den senare legendariska Z-serien. Z-serien från 1969 är med mer än 1,65 miljoner tillverkade bilar den mest framgångsrika sportbilen idag. På den tyska marknaden såldes modellerna under namnet Datsun och sedan under namnet Nissan. Efterträdaren var en sportcoupé som sedan år 2008 har sålts under namnet Nissan 370Z.

Global spelare med lokal effekt

Två olika oljekriser i rad under början på 1970-talet skapade problem för den internationella bilindustrin. Situationen i världen kom också till att påverka Nissan men trots krisens omfång lyckades Nissan komma helskinnade ut på andra sidan. Det beror bland annat på att Nissan sedan 1973 lyckats med både Datsun-modellerna och Sunny-modellen. Det var också år 1973 som Nissan öppnade det första officiella kontoret i Tyskland. Därmed blev Nissan möjligt för Nissan att fortsätta försäljningen med Datsun-modellerna på de europeiska marknaderna.

Partnerskap med Renault

Nissan introducerade 1989 varumärket Infiniti på den amerikanska marknaden som ett försök att konkurrera med både Toyota och Honda inom klassen för lyxigare bilar.

Under samma period hände positiva saker i Europa, då det nyöppnade huvudkontoret i Holland började visa på bra försäljningssiffror.

Från början på 1990-talet hamnade Nissan i allvarliga problem på grund av finanskrisen i Japan. Nissan balanserade på kanten av en konkurs men räddades år 1999 genom en fusion med Renault.