Ska din Renault på verkstad?

Få offerter på reparationer och service av din Renault

Spara 20-40%

  • Hitta den bästa verkstaden till det bästa priset
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti
  • Endast kvalitetssäkrade verkstäder
  • Du får 3 års garanti på både arbete och reservdelar.

Prova själv. Spara pengar.

Få offerter
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti på din bilreparation

Din säkerhet för kvalitetsarbete
Läs mer

Prisgaranti på alla uppdrag
Prisgaranti på alla uppdrag

Fått ett billigare pris? Vi matchar det
Läs mer

Därför ska du använda Autobutler när din Renault ska på verkstad

  • Du sparar i snitt 20-40% när du servar eller reparerar din Renault genom Autobutler.
  • Vi hjälper dig att jämföra offerter online.
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
  • Få rådgivning från professionella mekaniker på Autobutler
  • Du slipper dyra överraskningar.
  • Du får alla offerter skriftligt.
  • Vi ger dig prisgaranti - hittar du en billigare offert så matchar vi priset.

renault reparation och service

Topp 3 Bilreparationer och Service för Renault


bilservice renault

Du sparar i genomsnitt 34%, motsvarande 1 784 kr på bilservice genom autobutler.se

Läs mer


byte av bromsar på renault

Du sparar i genomsnitt 36%, motsvarande 1 550 kr på bromsreparationer genom autobutler.se

Läs mer


byte av kamrem på renault

Spara i genomsnitt 33% eller 3 176 kr på kamremsbyte eller kamkedjebyte genom autobutler.se

Läs mer

Priser på reparationer och service för Renault

På autobutler.se tror vi på transparens och rättvisa priser. Därför kan du här se genomsnittspriser för olika reparationer och hur mycket du kan spara på att jämföra offerter.

Uppdrag Genomsnittspris Min. - max.
AC 1030 kr 938 kr - 2751 kr Få offerter
Andra uppdrag 2458 kr 914 kr - 4491 kr Få offerter
Avgaser 3347 kr 1164 kr - 6288 kr Få offerter
Batteri 2387 kr 1880 kr - 3332 kr Få offerter
Besiktning 1197 kr 989 kr - 3093 kr Få offerter
Bilvård 1312 kr 250 kr - 2819 kr Få offerter
Bromsar 3438 kr 1557 kr - 5685 kr Få offerter
Dragkrok 8194 kr 6622 kr - 9949 kr Få offerter
Däck & hjul 1450 kr 280 kr - 5469 kr Få offerter
Däckförvaring 841 kr 602 kr - 1164 kr Få offerter
Elarbete 1288 kr 602 kr - 3220 kr Få offerter
Felsökning 911 kr 664 kr - 1164 kr Få offerter
Fjädring / stötdämpare 5082 kr 3185 kr - 8513 kr Få offerter
Hjulinställning 1239 kr 1239 kr - 1239 kr Få offerter
Kamrem / Kamkedja 7587 kr 6291 kr - 9075 kr Få offerter
Koppling 12045 kr 9413 kr - 15315 kr Få offerter
Lack- och måleriarbete 4308 kr 2789 kr - 6999 kr Få offerter
Motor 5246 kr 1505 kr - 14405 kr Få offerter
Oljebyte 1856 kr 1407 kr - 2344 kr Få offerter
Plåtarbeten (bulor m.m.) 5270 kr 3125 kr - 10889 kr Få offerter
Service 3912 kr 3032 kr - 5020 kr Få offerter
Skadearbete 1447 kr 789 kr - 2679 kr Få offerter
Stenskott/byte av ruta/glasarbete 4745 kr 2527 kr - 6123 kr Få offerter
Styrning 3058 kr 1772 kr - 4567 kr Få offerter
Tillbehör och bilutrustning 3480 kr 839 kr - 7137 kr Få offerter
Underredsbehandling 6203 kr 5227 kr - 7039 kr Få offerter
Växellåda/växelbyte 3194 kr 789 kr - 13750 kr Få offerter

Priserna är baserade på alla offerter som förmedlats via autobutler.se och kan innehålla fel eller variera. Skapa ett uppdrag för att få detaljerade offerter till din bil.

Kampanjer & erbjudanden

Fast lågt pris
Hjulbyte
Bara 199 kr.

Få hjulbyte till ett rekordlågt pris - bara 199 kr. Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti.

Spara 20-40%
Bilservice
Spara i snitt 1 784 kr

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 34% på att jämföra offerter, motsvarande 1 784 kr.

Fast lågt pris
Basservice
Bara 1 299 kr

Inkluderar olje- och filterbyte med upp till 4 liter kvalitetsolja och en komplett genomgång av din bil utifrån 25 kontrollpunkter.

Se alla erbjudanden
Fast lågt pris
Oljebyte
Bara 999 kr

Boka oljebyte för bara 999 kr med påfyllning av upp till 4 liter kvalitetsolja, montering av nytt oljefilter och nollställning av oljeindikator.

Fast låg pris
AC-Service
Bara 849 kr

Just nu kan du få en AC-service för bara 849 kr. Få en kontroll av AC-systemet, trycktest för eventuella otätheter samt påfyllning av upp till 150 gram köldmedium.

Fast lågt pris
Bromsakontroll
Bara 99 kr.

9 av 10 bilägare vet inte om deras bromsar är säkra. Få en professionell bedömning av dina bromsar till ett rekordlågt pris - Bara 99 kr.

Omdömen om Service och Reparationer av Renault

Trevligt bemötande och kunnig personal.
Henrik E.
Renault Koleos (2017)
Snabbt och trevligt bemötande.
Poa A.
Renault Megane (2010)
Trevlig verkstad. Bara synd att lamporna inte kunde försvinna.
Siang H.
Renault Megane (2010)

Renault

Det franska bilmärket Renault grundades år 1899 av de tre bröderna Louis, Fernand och Marcel Renault. Under den här tiden hade bröderna redan blivit uppmärksammade efter att ha byggt en trävagn som man kunde se rullandes på gatorna i Paris.

Marcel Renault kastade sig över motorsporten men dog 1903 bara 31 år gammal. Dödsorsaken var kvarstående skador från en motortävling mellan Paris och Madrid. Fernand Renault dog 1909 också relativt ung, han blev 44 år gammal.

Efter brödernas bortgång fortsatte Louise Renault med att leda bilfabriken ända fram till sin död år 1944.

Innovation från tidigare år

Eftersom fabrikens tekniska entreprenör stod bakom uppfinningen av drivaxeln, tändstiftet och turboladdning började Renault tidigt skriva historia.

Snart kunde företaget expandera och tack vare ett taxibolag i Paris som år 1906 började köpa bilar av Renault, blev de ännu mer kända.

Framgång under mellankrigstiden

Louis Renaults deltog i första världskriget under fransk flagg vilket inte bar gav Herr Renault rangen som officer, han blev också hedrad i Æreslegionen. Detta bidrog till att Renault växte och nådde ytterligare framgång under de den svåra mellankrigstiden.

Under 1930-talet öppnade Renault Europas mest moderna bilfabrik med den längsta produktionslinje världen någonsin hade skådat. Detta hände på ön Séguin. Under den tyska besittningsmakten under andra världskriget användes fabriken till att tillverka krigsmaterial.

Louis Renault anklagades för att ha samarbetat med tyskarna men han dog år 1944 under oklara omständigheter innan han hann ställas inför domstol.

Fortsättning av bilproduktion och expansion i Europa

År 1945 vid slutet av andra världskriget blev Renault den enda organisationen i Frankrike som förstatligats.

Under krigen utvecklades den första billmodellen i hemlighet och i samband med att kriget tog slut blev lanseringen en så stor succé att Renault ända fram till slutet av 1940-talet blev Frankrikes största fabrikverksamhet.

År 1949 blev Renault den första utländska representant som öppnat en filial i tyska Baden-Baden, och under många år var Renault den största bilexportören för den tyska marknaden.

Expansionen på den tyska marknaden ledde till att Renault efteråt blev en succé i andra länder, bland annat i Spanien. Efter flera strategiska uppköp och sammanslagningar började Renault också att tillverka lastbilar och traktorer.

I Renault-fabriken tillverkades fler och fler bilar och under 1970-talet fördubblades försäljningssiffrorna till två miljoner sålda bilar. Det var framförallt modellen Renault 5 som blev en enorm succé i hela Europa och genom lanseringen av flera andra modeller som Renault 16 och Renault 12, var den fransk biltillverkaren på väg att behålla den ledande internationella marknadspositionen.

Kriser och krishantering

Efter flera år av succéer och framgångar hamnade Renault i en kris under mitten på 1980-talet. Renault var tvungna att betala en miljardskuld och samtidigt led företaget av stora förluster. Krisen resulterade också i att Renault var tvungna att göra stora besparingar, vilket ledde till massuppsägningar samtidigt som delar av företaget såldes. I ett försök att ta sig ur krisen utvecklade Renault nya modeller som Renault Fuego, Renault 25 och Renault Espace som fick mycket uppmärksamhet på marknaden.

Bästsäljare och succé på den tyska marknaden

I slutet av 1980-talet började Renaults produktion att ta fart igen och år 1988 lanserades Renault 19, en modell som blev en historisk vändpunkt för den franska bilgiganten. Renaults mellanklassbil såldes år 1991 i 100 000 exemplar och år 1992 blev bilen den mest sålda importbilen på den tyska marknaden mellan 1990 till 1994.

Små och mellanstora bilar från den franska bilgiganten var väldigt populära på marknaden, framförallt i Tyskland.

Under dessa år fokuserade Renault på att tillverka små, tekniskt smarta och visuellt snygga bilar. Detta resulterade i modeller som Renault Twingo, Twizy, Zoe, Influence och Kangoo. Flera av de här modellerna är så kallade elbilar och därmed ledde denna innovativa utvecklingen till att Renaults ingenjörer lyckades nå en stor del av marknaden för elbilar.

I klassen för mer kompakta modeller har Renault både tillverkat Mégane och Renault Laguna, vilka har blivit mycket populära modeller. Renault tillverkar också SUV:ar som idag är inspirerade av Renaults första lyxbil Renault Espace från 1984. År 1996 ersattes Espace av Renault Scénic. Under senare år har Renault genom Xmod och Captur-modellerna erbjudit marknad nya biltyper med snygga och attraktiva former.

Succé inom motorsport

Renault har lyckats mycket bra inom motorsporten, framförallt inom formel 1 där Renault varit aktiva sedan 1977. Renaults fabriks-team har lyckats kamma hem två världsmästerskapstitlar och med en motor från Renault har tysken Sebastian Vettel vunnit en del tävlingar i Granprix. Renault har deltagit Formel 1 med sitt egna team sedan 2016.

Över 1 mio. andra bilägare

har redan fått offerter på bilreparationer.

Få offerter