Ska din Audi på verkstad?

Få offerter på reparationer och service av din Audi

Spara 20-40%

  • Hitta den bästa verkstaden till det bästa priset
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti
  • Endast kvalitetssäkrade verkstäder
  • Du får 3 års garanti på både arbete och reservdelar.

Prova själv. Spara pengar

Få offerter
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti på din bilreparation

Din säkerhet för kvalitetsarbete
Läs mer

Prisgaranti på alla uppdrag
Prisgaranti på alla uppdrag

Fått ett billigare pris? Vi matchar det
Läs mer

Därför ska du använda Autobutler när din Audi ska till verkstaden

  • Du sparar i snitt 20-40% när du servar eller reparerar din Audi genom Autobutler.
  • Vi hjälper dig att jämföra offerter online.
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
  • Få rådgivning från professionella mekaniker på Autobutler
  • Du slipper dyra överraskningar.
  • Du får alla offerter skriftligt.
  • Vi ger dig prisgaranti - hittar du en billigare offert så matchar vi priset.

audi reparation och service

Topp 3 Bilreparationer och Service för Audi


bilservice audi

Du sparar i genomsnitt 34%, motsvarande 1 784 kr på bilservice genom autobutler.se

Läs mer


byte av bromsar på audi

Du sparar i genomsnitt 36%, motsvarande 1 550 kr på bromsreparationer genom autobutler.se

Läs mer


byte av kamrem på audi

Spara i genomsnitt 33% eller 3 176 kr på kamremsbyte eller kamkedjebyte genom autobutler.se

Läs mer

Priser på reparationer och service för Audi

På autobutler.se tror vi på transparens och rättvisa priser. Därför kan du här se genomsnittspriser för olika reparationer och hur mycket du kan spara på att jämföra offerter.

Uppdrag Genomsnittspris Min. - max.
AC 985 kr 938 kr - 1499 kr Få offerter
Andra uppdrag 2746 kr 933 kr - 5463 kr Få offerter
Avgaser 4302 kr 1039 kr - 11553 kr Få offerter
Batteri 3544 kr 2413 kr - 4218 kr Få offerter
Besiktning 1034 kr 914 kr - 1039 kr Få offerter
Bilvård 1328 kr 914 kr - 2289 kr Få offerter
Bromsar 4228 kr 2182 kr - 7785 kr Få offerter
Dragkrok 9495 kr 6889 kr - 11793 kr Få offerter
Däck & hjul 1580 kr 280 kr - 7749 kr Få offerter
Däckförvaring 798 kr 602 kr - 1164 kr Få offerter
Elarbete 1494 kr 813 kr - 3300 kr Få offerter
Felsökning 885 kr 602 kr - 1155 kr Få offerter
Fjädring / stötdämpare 5676 kr 3591 kr - 8946 kr Få offerter
Fälgar 975 kr 789 kr - 1139 kr Få offerter
Hjulinställning 1239 kr 1239 kr - 1239 kr Få offerter
Kamrem / Kamkedja 7819 kr 6553 kr - 9493 kr Få offerter
Koppling 11481 kr 9082 kr - 15040 kr Få offerter
Lack- och måleriarbete 4919 kr 2620 kr - 9445 kr Få offerter
Motor 6454 kr 1389 kr - 15038 kr Få offerter
Oljebyte 2316 kr 1844 kr - 3243 kr Få offerter
Plåtarbeten (bulor m.m.) 2015 kr 695 kr - 5100 kr Få offerter
Rostarbete 5343 kr 3252 kr - 8164 kr Få offerter
Service 3956 kr 2789 kr - 5847 kr Få offerter
Skadearbete 1258 kr 937 kr - 2664 kr Få offerter
Stenskott/byte av ruta/glasarbete 5718 kr 664 kr - 7843 kr Få offerter
Styrning 2548 kr 1239 kr - 4238 kr Få offerter
Tillbehör och bilutrustning 2182 kr 959 kr - 6124 kr Få offerter
Underredsbehandling 5298 kr 3739 kr - 6660 kr Få offerter
Växellåda/växelbyte 3119 kr 908 kr - 20978 kr Få offerter

Priserna är baserade på alla offerter som förmedlats via autobutler.se och kan innehålla fel eller variera. Skapa ett uppdrag för att få detaljerade offerter till din bil.

Kampanjer & erbjudanden

Fast lågt pris
Hjulbyte
Bara 199 kr.

Få hjulbyte till ett rekordlågt pris - bara 199 kr. Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online med prisgaranti.

Spara 20-40%
Bilservice
Spara i snitt 1 784 kr

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 34% på att jämföra offerter, motsvarande 1 784 kr.

Fast lågt pris
Basservice
Bara 1 299 kr

Inkluderar olje- och filterbyte med upp till 4 liter kvalitetsolja och en komplett genomgång av din bil utifrån 25 kontrollpunkter.

Se alla erbjudanden
Fast lågt pris
Oljebyte
Bara 999 kr

Boka oljebyte för bara 999 kr med påfyllning av upp till 4 liter kvalitetsolja, montering av nytt oljefilter och nollställning av oljeindikator.

Fast låg pris
AC-Service
Bara 849 kr

Just nu kan du få en AC-service för bara 849 kr. Få en kontroll av AC-systemet, trycktest för eventuella otätheter samt påfyllning av upp till 150 gram köldmedium.

Fast lågt pris
Bromsakontroll
Bara 99 kr.

9 av 10 bilägare vet inte om deras bromsar är säkra. Få en professionell bedömning av dina bromsar till ett rekordlågt pris - Bara 99 kr.

Omdömen om Service och Reparationer för Audi

Trevligt bemötande.
Birgit O.
Audi Q3 (2015)
Jätteduktiga och trevligt bemötande. Bara gott att säga!
Carl B.
Audi A4 (2014)
Trevligt bemötande och bra service.
Farah A.
Audi A3 Sportback (2012)

Audi

Bilfabriken Audi grundades år 1910 i Zwickau tillhörande den tyska delstaten Sachsen.

Grundaren hette August Horch, som tidigare varit delägare i motorfordonsfabriken A. Horch & Cie.

Horsch lämnade dock A. Horch & Cie och skulle snabbt hitta på ett alternativt namn för att kunna fortsätta inom biltillverkning. Horch valde det latinska ordet “Audi”. På det äldre tyska språket betyder Horch “lyssna”, och “lyssna” på latin heter Audi.

Audi och därmed också August Horch kom till att stå bakom en epokgörande förändring inom bilindustrin. Det var nämligen Audi:s ingenjörer som år 1921 kom på att flytta ratten från höger till vänstra sidan av bilen, vilket är den vanligaste placering av ratten idag. Några år senare 1926 var Audi:s modell Horch 303 först med att serieproducera en tysk bil med åtta cylindrar.

Sammansättning av fyra biltillverkare

Redan år 1928 togs Audi över av Zschopauer-motorfabriken J.S. Rasmussen AG. Det berodde på en ekonomisk instabilitet som härjade i världen och som över 1920-talet ledde från den ena ekonomiska krisen till den andra.

Totalt övertog de två företagen också Horchwerke AG år 1932 samt fabriken Wanderer.

Därmed hade fyra bilproducenter slagits samman på bara några få år. Namnet efter sammanslagningen blev Auto Union som därefter blev Audi. För att symbolisera sammanslagningen tog man fram den välkända Audi-loggan med fyra förbundna ringar. En logo för ett av världens mest kända företag och varumärke.

Tuff start för Audi

Audi hade det svårt efter andra världskriget. Verksamheten låg fortfarande i den tyska delstaten Sachen och efter krigen avlägsnade den sovjetiska ockupationsmakten Audi från det tyska handelsregistret. Företaget flyttade därefter och etablerade huvudkontoret år 1949 i Ingolstadt, norr om München.

Som nya Auto Union GmbH fokuserade företaget i första hand på märket DKW (Dampf- und Kraftwagen) som producerade motorer till ångdrivna fordon. Ursprungligen hade det varit Rasmussen AG som stod för den produktionen och år 1950 släpptes DKW:s mästerklass F89P.

Från 1950-talet och årtiondet efter skedde en rad strukturella förändringar inom företaget. Bland annat köpte Friedrich Karl Flick och Daimler-Benz AG up den största delen av Auto Union år 1958 och i början på 1960-talet köpte även Volkswagenwerk AG flera delar av Auto Union.

År 1969 fusionerades Auto Union med NSU Motorenwerke AG och blev till Audi NSU Auto Union AG. Därifrån blev Audi i allt högre grad framhävt och slutligen det varumärkesnamnet.

Under samma period blev fyrtaktsmotorn, som ersatte tvåtaktsmotorn, mer och mer populär och år 1965 lanserade Auto Union den första Audi som var utrustad med en fyrtaktsmotor. Under den här tiden producerades också delar till VW Beetle på fabriken i Ingolstadt och år 1968 kunde Audi släppa den första 100-modellen. Bilen blev Audi:s första stora succé under efterkrigstiden.

Teknisk förutsättning banar vägarna för framgång

År 1985 etablerades sällskapet Audi AG och Audi NSU Auto Union AG hörde därmed till det förgångna, från och med det här året blev produkt- och företagsnamnet detsamma.

ÅR 1971 släpptes Audi 80 på marknaden, en bil som blev den första stad- och semesterbil. Därför blev modellen marknadsförd och i många år var Audi 80 den bil som medelklassen föredrog mest bland lyxbilar.

Audi:s nya bästsäljare utvecklades med ett speciellt innovativt bromssystem som sedan också användes på VW Passat. Redan under de första sex åren, mellan 1972 och 1978 producerades Audi 80 i en miljon exemplar.

Audi A4 som var Audi 80:s efterföljare, blev den mest producerade bilen bland alla Audi-modeller. Den populära mellanklassbil Audi A4 har producerats sedan 1994, och i oktober 2011 nådde siffran för antalet tillverkade bilar 10 miljoner.

Audi 100 tillverkades i fyra generationer fram till 1994 och bidrog till tillverkarens historiska succé. Audi A6 blev efterföljaren till den sista modellen av Audi 100, och tack vare Audi A6 var Audi för första gången redo att konkurrera med Mercedes i mellanklassen för lyxbilar. Även fast Mercedes kvarstod som ett toppsäljande varumärke så hör Audi A6 till de mest sålda modellerna inom kategorin.

Tack vare en lång rad av teknisk utveckling blev Audi ett bilmärke som förknippades med segment från dyrare och lyxigare bilar, som nya uppdateringar som den 5-cylindriga motorn från 1976. Även turboladdnings-tekniken från 1970 och Quattro-modellerna med fyrhjulsdrift från 1980, blev väldigt uppskattat på marknaden.

Audi Quattro var under den tiden en av de största framsteget som bilindustrin upplevt. Det var till stor fördel för Audi då inga andra bilmärken hade lyckats med likvärdigt nytänkande.

Med tillverkningen av bilar med åtta- och tolvcylindrig motorer togs steget att försöka positionera Audi’s varumärke på marknaden i lyxklassen. Med hjälp av modeller som V8 Audi A8 blev bilmärket på riktigt känt, och tack vare V8-modellen kom det stora genombrottet. Audi utmärkte sig bland annat med att vara den första tyska biltillverkaren som både hade permanent fyrhjulsdrift och fyra-stegs automatväxellåda.

Portföljen av modeller från Audi omfattar också Q-serien av off-road och sportbilen, som går att få i många olika utgåvor, upp till Audi Q7. Inom kategorin för sportbilar har Audi lanserat Audi TT och R8. Den senaste från Audi är att de har utvecklat en emissions-modell som reducerar skadliga utsläpp, samt en elbil vars målgrupp finns på den växande marknaden för miljömedvetna bilägare.

Karriär inom motorsport

Redan under 1940-talet deltog Audi i flera olika motorsportsarrangemang med Auto Unions Grand Prix-tävlingsbilar.

Det ultimata genombrottet för en av de mest framgångsrika bilmärken inom motorsport, kom först tack vare modeller med quattro (fyrhjulsdrift) och turboladdade motorer.

Tack vare teknisk framgång under 1980-talet blev Audi en dominerande aktör inom rallysport. Under dessa åren segrade Audi i viktiga tävlingar som DTM (tyska Touring Car Masters) och 24-timmarstävlingen i Le Mans.

År 1998 blev det föbjudet att använda fyrahjulsdrift i Touring Car Series och Audi bytte då istället till fram- och bakhjulsdrivna bilar. Sedan dess är Audi A4 DTM och dess efterföljare modellen de vanligaste bilarna inom tävlingen.

Under åren 2000 till 2008 var Audi totalt sett den övergripande vinnare i den amerikanska Le Mans-serien. Audi har nyligen meddelat att de går från både FIA WEC och 24-timmars Le Mans, till att istället under säsongen 2017-2018 bestämt sig för delta i Formel E-serien.

Över 1 mio. andra bilägare

har redan fått offerter på bilreparationer.

Få offerter