Ska din Audi på verkstad?

Jämför offerter på reparation och service till din Audi

4.6 (4 136)
  • Få offerter från 309
  • Spara upp till 60%*
  • Boka tid online och få 3 års garanti
Få offerter
Därför bör du använda autobutler.se när din Audi ska på verkstad
Audi
  • Du sparar upp till 60%* när du servar eller reparerar din Audi genom Autobutler.
  • Jämför offerter från bilverkstäder nära dig
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
Få offerter

Jämför offerter på Audi reparation och service

Pris på Audi service och reparation

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Spara i genomsnitt*
AC 1.644 kr / 58%
Andra uppdrag 2.213 kr / 38%
Avgaser 4.327 kr / 26%
Basservice 2.207 kr / 60%
Batteri 1.184 kr / 23%
Besiktning och förkontroll 1.491 kr / 73%
Bilservice 2.454 kr / 37%
Bilvård 1.138 kr / 73%
Bromsar 1.750 kr / 31%
Dragkrok 4.305 kr / 31%
Däck, hjul & hjulbyte 969 kr / 55%
Elarbete 841 kr / 34%
Felsökning 2.022 kr / 77%
Hjulinställning 946 kr / 45%
Kamrem & kamkedja 4.314 kr / 32%
Koppling 5.968 kr / 35%
Motor 5.036 kr / 33%
Oljebyte 1.529 kr / 53%
Stenskott & glasarbete 1.974 kr / 21%
Styrning & underrede 2.158 kr / 37%
Stötdämpare & fjädring 2.480 kr / 32%
Växellåda 2.614 kr / 23%

Jämför offerter på reparation och service till din Audi

Mest populära service och reparationer

Just nu priser från 700 kr*
4.3 (2 547)
Vanligtvis bilar från 1970-2017 (köldmedel R134A)

Få ett välfungerande AC-system och kall luft i kupén. Din AC servas, kontrolleras för otätheteer och fylls på med upp till 200 g köldmedel. Få offerter och se ditt pris omgående!

Just nu priser från 850 kr*
4.6 (79)
Bilår 2018 eller nyare (köldmedel R1234YF)

Få ett välfungerande AC-system och kall luft i kupén. Din AC servas, kontrolleras för otätheteer och fylls på med upp till 200 g köldmedel. Få offerter och se ditt pris omgående!

Spara i snitt 1 955 kr*
4.6 (19 318)
Med stämpel i serviceboken

Beställ en service med stämpel i serviceboken. Du får en komplett genomgång av din bil efter tillverkarens föreskrifter. Verkstaden byter ut alla nödvändiga delar så att bilens garanti skyddas.

Just nu priser från 813 kr*
4.6 (3 306)
Spara i genomsnitt 56%*

Beställ ditt oljebyte online. Du får tömt bilens gamla olja och bilen fylls upp med 4 liter kvalitetsolja. Verkstaden byter även ditt oljefilter och ser till att göra sig av med den gamla oljan.

Omdömen om service och reparationer för Audi

RF Bilservice
3 dagar
Super bra med bemötande och håller tiderna. Man får en känsla av professioneltitet.
Ammar E.
Audi Q5 (2018)
Mecanika Autoservice AB
3 dagar
Det var första gången jag lämnade in bilen hos Mecanika men inte sista - trevligt och profession...
Roland L.
Audi AUDI A3 (2009)
Ålunda Bil
4 dagar
En mindre verkstad med bra bemötande som gjorde jobbet på utsatt tid. Fick prata med bilmekaniker...
Kjell C.
Audi A3 Sportback (2012)
Audi

Bilfabriken Audi grundades år 1910 i Zwickau tillhörande den tyska delstaten Sachsen.

Grundaren hette August Horch, som tidigare varit delägare i motorfordonsfabriken A. Horch & Cie.

Horsch lämnade dock A. Horch & Cie och skulle snabbt hitta på ett alternativt namn för att kunna fortsätta inom biltillverkning. Horch valde det latinska ordet “Audi”. På det äldre tyska språket betyder Horch “lyssna”, och “lyssna” på latin heter Audi.

Audi och därmed också August Horch kom till att stå bakom en epokgörande förändring inom bilindustrin. Det var nämligen Audi:s ingenjörer som år 1921 kom på att flytta ratten från höger till vänstra sidan av bilen, vilket är den vanligaste placering av ratten idag. Några år senare 1926 var Audi:s modell Horch 303 först med att serieproducera en tysk bil med åtta cylindrar.

Sammansättning av fyra biltillverkare

Redan år 1928 togs Audi över av Zschopauer-motorfabriken J.S. Rasmussen AG. Det berodde på en ekonomisk instabilitet som härjade i världen och som över 1920-talet ledde från den ena ekonomiska krisen till den andra.

Totalt övertog de två företagen också Horchwerke AG år 1932 samt fabriken Wanderer.

Därmed hade fyra bilproducenter slagits samman på bara några få år. Namnet efter sammanslagningen blev Auto Union som därefter blev Audi. För att symbolisera sammanslagningen tog man fram den välkända Audi-loggan med fyra förbundna ringar. En logo för ett av världens mest kända företag och varumärke.

Tuff start för Audi

Audi hade det svårt efter andra världskriget. Verksamheten låg fortfarande i den tyska delstaten Sachen och efter krigen avlägsnade den sovjetiska ockupationsmakten Audi från det tyska handelsregistret. Företaget flyttade därefter och etablerade huvudkontoret år 1949 i Ingolstadt, norr om München.

Som nya Auto Union GmbH fokuserade företaget i första hand på märket DKW (Dampf- und Kraftwagen) som producerade motorer till ångdrivna fordon. Ursprungligen hade det varit Rasmussen AG som stod för den produktionen och år 1950 släpptes DKW:s mästerklass F89P.

Från 1950-talet och årtiondet efter skedde en rad strukturella förändringar inom företaget. Bland annat köpte Friedrich Karl Flick och Daimler-Benz AG up den största delen av Auto Union år 1958 och i början på 1960-talet köpte även Volkswagenwerk AG flera delar av Auto Union.

År 1969 fusionerades Auto Union med NSU Motorenwerke AG och blev till Audi NSU Auto Union AG. Därifrån blev Audi i allt högre grad framhävt och slutligen det varumärkesnamnet.

Under samma period blev fyrtaktsmotorn, som ersatte tvåtaktsmotorn, mer och mer populär och år 1965 lanserade Auto Union den första Audi som var utrustad med en fyrtaktsmotor. Under den här tiden producerades också delar till VW Beetle på fabriken i Ingolstadt och år 1968 kunde Audi släppa den första 100-modellen. Bilen blev Audi:s första stora succé under efterkrigstiden.

Teknisk förutsättning banar vägarna för framgång

År 1985 etablerades sällskapet Audi AG och Audi NSU Auto Union AG hörde därmed till det förgångna, från och med det här året blev produkt- och företagsnamnet detsamma.

ÅR 1971 släpptes Audi 80 på marknaden, en bil som blev den första stad- och semesterbil. Därför blev modellen marknadsförd och i många år var Audi 80 den bil som medelklassen föredrog mest bland lyxbilar.

Audi:s nya bästsäljare utvecklades med ett speciellt innovativt bromssystem som sedan också användes på VW Passat. Redan under de första sex åren, mellan 1972 och 1978 producerades Audi 80 i en miljon exemplar.

Audi A4 som var Audi 80:s efterföljare, blev den mest producerade bilen bland alla Audi-modeller. Den populära mellanklassbil Audi A4 har producerats sedan 1994, och i oktober 2011 nådde siffran för antalet tillverkade bilar 10 miljoner.

Audi 100 tillverkades i fyra generationer fram till 1994 och bidrog till tillverkarens historiska succé. Audi A6 blev efterföljaren till den sista modellen av Audi 100, och tack vare Audi A6 var Audi för första gången redo att konkurrera med Mercedes i mellanklassen för lyxbilar. Även fast Mercedes kvarstod som ett toppsäljande varumärke så hör Audi A6 till de mest sålda modellerna inom kategorin.

Tack vare en lång rad av teknisk utveckling blev Audi ett bilmärke som förknippades med segment från dyrare och lyxigare bilar, som nya uppdateringar som den 5-cylindriga motorn från 1976. Även turboladdnings-tekniken från 1970 och Quattro-modellerna med fyrhjulsdrift från 1980, blev väldigt uppskattat på marknaden.

Audi Quattro var under den tiden en av de största framsteget som bilindustrin upplevt. Det var till stor fördel för Audi då inga andra bilmärken hade lyckats med likvärdigt nytänkande.

Med tillverkningen av bilar med åtta- och tolvcylindrig motorer togs steget att försöka positionera Audi’s varumärke på marknaden i lyxklassen. Med hjälp av modeller som V8 Audi A8 blev bilmärket på riktigt känt, och tack vare V8-modellen kom det stora genombrottet. Audi utmärkte sig bland annat med att vara den första tyska biltillverkaren som både hade permanent fyrhjulsdrift och fyra-stegs automatväxellåda.

Portföljen av modeller från Audi omfattar också Q-serien av off-road och sportbilen, som går att få i många olika utgåvor, upp till Audi Q7. Inom kategorin för sportbilar har Audi lanserat Audi TT och R8. Den senaste från Audi är att de har utvecklat en emissions-modell som reducerar skadliga utsläpp, samt en elbil vars målgrupp finns på den växande marknaden för miljömedvetna bilägare.

Karriär inom motorsport

Redan under 1940-talet deltog Audi i flera olika motorsportsarrangemang med Auto Unions Grand Prix-tävlingsbilar.

Det ultimata genombrottet för en av de mest framgångsrika bilmärken inom motorsport, kom först tack vare modeller med quattro (fyrhjulsdrift) och turboladdade motorer.

Tack vare teknisk framgång under 1980-talet blev Audi en dominerande aktör inom rallysport. Under dessa åren segrade Audi i viktiga tävlingar som DTM (tyska Touring Car Masters) och 24-timmarstävlingen i Le Mans.

År 1998 blev det föbjudet att använda fyrahjulsdrift i Touring Car Series och Audi bytte då istället till fram- och bakhjulsdrivna bilar. Sedan dess är Audi A4 DTM och dess efterföljare modellen de vanligaste bilarna inom tävlingen.

Under åren 2000 till 2008 var Audi totalt sett den övergripande vinnare i den amerikanska Le Mans-serien. Audi har nyligen meddelat att de går från både FIA WEC och 24-timmars Le Mans, till att istället under säsongen 2017-2018 bestämt sig för delta i Formel E-serien.