Ska din Peugeot på verkstad?

Jämför offerter på reparation och service till din Peugeot

4.6 (3 334)
  • Få offerter från 322
  • Spara upp till 60%*
  • Boka tid online och få 3 års garanti
Få offerter
Därför bör du använda autobutler.se när din Peugeot ska på verkstad
Peugeot
  • Du sparar upp till 60%* när du servar eller reparerar din Peugeot genom Autobutler.
  • Jämför offerter från bilverkstäder nära dig
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
Få offerter

Jämför offerter på Peugeot reparation och service

Pris på Peugeot service och reparation

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Spara i genomsnitt*
AC 1.405 kr / 55%
Andra uppdrag 1.686 kr / 37%
Avgaser 1.552 kr / 20%
Basservice 2.116 kr / 59%
Batteri 605 kr / 22%
Besiktning och förkontroll 1.252 kr / 60%
Bilservice 2.139 kr / 38%
Bilvård 1.085 kr / 74%
Bromsar 1.643 kr / 33%
Dragkrok 3.090 kr / 25%
Däck, hjul & hjulbyte 840 kr / 56%
Elarbete 990 kr / 46%
Felsökning 1.466 kr / 74%
Hjulbyte 439 kr / 54%
Hjulinställning 1.886 kr / 46%
Kamrem & kamkedja 3.254 kr / 36%
Koppling 4.401 kr / 38%
Motor 4.351 kr / 34%
Oljebyte 1.642 kr / 59%
Stenskott & glasarbete 2.258 kr / 22%
Styrning & underrede 1.874 kr / 40%
Stötdämpare & fjädring 2.264 kr / 33%
Tillbehör och extrautrustning 1.138 kr / 31%
Växellåda 4.662 kr / 33%

Mest populära service och reparationer

Just nu priser från 157 kr*
4.6 (8 235)
Spara i snitt 56%*

Beställ ett hjulbyte online. Du får bytt hjul, kontroll av däcktrycket och en visuell kontroll av bl.a. bromsarna. Kom ihåg att ta med hjul som ska monteras.

Just nu priser från 500 kr*
4.6 (248)
Spara i snitt 60%*

Beställ ett däckbyte online. Du får bytt däck på dina fälgar, hjulbyte och kontroll av däckmönster och bromsar. Kom ihåg att ta med däck som ska monteras.

Spara i snitt 1 942 kr*
4.6 (18 743)
Med stämpel i serviceboken

Beställ en service med stämpel i serviceboken. Du får en komplett genomgång av din bil efter tillverkarens föreskrifter. Verkstaden byter ut alla nödvändiga delar så att bilens garanti skyddas.

Just nu priser från 813 kr*
4.6 (3 089)
Spara i genomsnitt 57%*

Beställ ditt oljebyte online. Du får tömt bilens gamla olja och bilen fylls upp med 4 liter kvalitetsolja. Verkstaden byter även ditt oljefilter och ser till att göra sig av med den gamla oljan.

Omdömen om service och reparationer för Peugeot

Vasastans Auto Service
4 dagar
Trevlig personal. Jobbet utfört utan anmärkning.
Magnus N.
Peugeot 206 (2005)
Feras Bilservice
5 dagar
Trevligt bemötande. Snabb o bra service. Blev lite dyrare än vad offerten angav. Men det är de...
Liselott J.
Peugeot 207 (2010)
RF Bilservice
6 dagar
Snabbt och bra gjort, prisvärt, bra bemötande! /Leena
Leena H.
Peugeot 2008 (2014)
Peugeot

Peugeot grundades år 1810 i Hérimcourt i Frankrike och det franska familjeföretaget anses därför vara en världens äldsta fabriksföretag.

Fransk tillverkare av många produkter

I början tillverkade Peugeot stålremsor i familjens järnverk, men från mitten av 1800-talet gick produktionen över till verktygstillverkning.

Peugeot producerade bland annat skärmaskiner utsmyckade med det senare berömda Lejon-märket. Peugeot var nu också känd utanför landets gränser och år 1896 grundade de vad som skulle bli den berömda franska biltillverkaren.

Idag producerar Peugeot både cyklar, skotrar, bilar, olika maskiner och även pepparkvarnar.

Från trampdrivna fordon till den första bilen

Innan Peugeot ändrade strategi lyckades fabrikens tekniker år 1889 att tillverka en ångdriven bil, The Serpollet Tricycle. Genom en motor från Daimler producerades Peugeot Type 2 år 1890-1991.

Den första riktiga modellen från Peugeot offentliggjordes i Wien år 1896 och första bilen att sätta i serieproduktion.

Globalt bilmärke från början

Peugeot lyckades uppnå en stark position på den globala marknaden före alla andra biltillverkare.

Produktionen växte stadigt och runt år 1900 hade den franska biltillverkaren redan producerat 500 bilar och 20 000 cyklar. Samtidigt kunde Peugeot utveckla nya idéer hela tiden. År 1902 introducerades hjul för bilar och därmed hörde de första bilmodellerna till det förflutna.

De första bilmodellerna att lanseras var Peugeot Type 36 och Peugeot Bébé. Samtidigt började Peugeot också fokusera på kommersiella fordon.

Början på massproduktion

Peugeot började etablera produktionsanläggningar på flera ställen i Frankrike och från 1919 började Peugeot att massproducera bilar. Utvecklingen avbröts dock på grund av första världskriget, men efter kriget återupptogs produktionen igen.

Peugeot Quadrilette, eller Peugeot Type 161 som den också kallades, tillverkades från år 1921 till 1930 i över 60.000 exemplar.

Peugeot är kända för att namnge sina modeller siffror. Denna regel gäller emellertid inte för kommersiella fordon och skåpbilar. På 1920-talet och 1930-talet var den franska biltillverkaren väldigt produktiv och kunde redan år 1928 skicka den första Peugeot Type 190-modellen på gatan.

Försäljningssuccé blir starten på en ny era

Lanseringen av Peugeots modell 201 under Paris Fair år 1929 blev en milstolpe för den franska biltillverkaren. Numreringen för modellerna som introducerades för första gången genom 201-modellen, fick Peugeot patent på och med 201-modellen uppnådde Peugeot en oöverträffad framgång. Peugeot 201 såldes i hela 140 000 exemplar.

Under andra världskriget var Peugeot återigen tvungna att stänga ner bilproduktionen. Men efter kriget fick den franska bilfabrikanten vind i seglet igen och började exportera till fransktalande länder i Afrika.

Med lanseringen av Peugeot 203 som hade ny design och kunde fås med en dieselmotor, fortsatte försäljningssiffrorna att öka. Peugeot 203 såldes i 685 000 exemplar från år 1949 till 1954.

Peugeot 404, efterträdaren till Peugeot 203 såldes i stor skala till Afrika där den fram till 1990-talet användes som taxibil.

Stärkta av strategisk fusion

Från och med 1974 började Peugeot köpa aktier i den franska biltillverkaren Citroën. Därefter inleddes en fusion mellan de två biltillverkarna under vad som blev PSA-gruppen.

Sedan dess har PSA varit kända som tillverkare av fordon för de två bilmärkena samt det gemensamma premium-märket DS, blev den näst största biltillverkaren i Europa under åren 2007-2010.

Peugeot utmärker sig inom motorsport

Den ekonomiska konsolideringen från mitten av 1970-talet gjorde det möjligt för Peugeot att delta i motorsport.

År 1981 grundades Peugeot Talbot Sport och åren därefter lyckades Peugeot lika bra som andra stora bilmärken, som exempelvis Audi, Lancia och Ford. Peugeot vann både fler världsmästerskapstitlar och triumferade även i Dakar-rallyt. År 2009 vann Peugeot en dubbel vinst hemma i Le Mans och år 2015 vann fransmännen också FIA-Rallycross World Championship.

Hög närvaro i Tyskland

Även om Peugeot funnits på den tyska marknaden sedan 1936, grundades Peugeot Germany först år 1967.

Sedan 2013 har Peugeot arbetat nära dotterbolaget Citroën med bas i Köln.

Namnen på Peugeots modeller sträcker sig från 100-tal till 500-tal. Från 2005 till 2014 var Peugeot 107 den franska biljättens minsta modell. Det var också en modell som nästan var identisk med Citroën C1 och Toyota Aygo. Uppföljaren kallas idag Peugeot 108.

Peugeot 308 II är den senaste modellen i klassen för kompakta bilar. Den lite större modellen, Peugeot 408 säljs exklusivt i Kina och Brasilien. En mindre modell än Peugeot 108 är Peugeot iOn, som är ett mellanting mellan Mitsubishi i och elbilen Citroën C-Zero. Bland större modeller hittar man Peugeot 508 som funnits i fyra olika versioner sedan 2011 på den tyska marknaden.

Den mindre crossover-bilen Peugeot 2008 har varit en del av Peugeots sortimentet sedan 2013. På den tyska marknaden har den kompakta SUV-modellen Peugeot 3008 från 2009 varit i hård konkurrens med modeller som VW Golf Plus, Mercedes B Class och Opel Meriva.

Peugeot 4008 är en riktig SUV. Den tillverkades som Mitsubishis systermodell, men har inte funnits tillgänglig på den tyska marknaden sedan slutet av 2015. Den kompakta minibussen Peugeot 5008 från 2009 finns fortfarande kvar som ursprunglig version och har inte ändrats sedan de första utgåvorna kom på marknaden.