Ska din Volkswagen på verkstad?

Jämför offerter på reparation och service till din Volkswagen

4.6 (8 630)
  • Få offerter från 322
  • Spara upp till 60%*
  • Boka tid online och få 3 års garanti
Få offerter
Därför bör du använda autobutler.se när din Volkswagen ska på verkstad
Volkswagen
  • Du sparar upp till 60%* när du servar eller reparerar din Volkswagen genom Autobutler.
  • Jämför offerter från bilverkstäder nära dig
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
Få offerter

Jämför offerter på Volkswagen reparation och service

Pris på Volkswagen service och reparation

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Spara i genomsnitt*
AC 1.411 kr / 56%
Andra uppdrag 1.793 kr / 38%
Avgaser 2.915 kr / 23%
Basservice 2.228 kr / 61%
Batteri 659 kr / 22%
Besiktning och förkontroll 1.250 kr / 66%
Bilservice 2.071 kr / 37%
Bilvård 1.160 kr / 73%
Bromsar 1.884 kr / 35%
Dragkrok 3.583 kr / 29%
Däck, hjul & hjulbyte 769 kr / 56%
Elarbete 1.037 kr / 31%
Felsökning 1.511 kr / 75%
Hjulbyte 435 kr / 58%
Hjulinställning 2.075 kr / 47%
Kamrem & kamkedja 3.196 kr / 32%
Koppling 4.748 kr / 33%
Motor 4.224 kr / 32%
Oljebyte 1.663 kr / 56%
Rostarbete 2.924 kr / 70%
Skadearbete 951 kr / 19%
Stenskott & glasarbete 2.148 kr / 23%
Styrning & underrede 1.433 kr / 33%
Stötdämpare & fjädring 2.161 kr / 31%
Tillbehör och extrautrustning 1.830 kr / 39%
Växellåda 5.117 kr / 29%

Service och reparation av Volkswagen

Mest populära service och reparationer

Just nu priser från 157 kr*
4.6 (8 235)
Spara i snitt 56%*

Beställ ett hjulbyte online. Du får bytt hjul, kontroll av däcktrycket och en visuell kontroll av bl.a. bromsarna. Kom ihåg att ta med hjul som ska monteras.

Just nu priser från 500 kr*
4.6 (248)
Spara i snitt 60%*

Beställ ett däckbyte online. Du får bytt däck på dina fälgar, hjulbyte och kontroll av däckmönster och bromsar. Kom ihåg att ta med däck som ska monteras.

Spara i snitt 1 942 kr*
4.6 (18 743)
Med stämpel i serviceboken

Beställ en service med stämpel i serviceboken. Du får en komplett genomgång av din bil efter tillverkarens föreskrifter. Verkstaden byter ut alla nödvändiga delar så att bilens garanti skyddas.

Just nu priser från 813 kr*
4.6 (3 089)
Spara i genomsnitt 57%*

Beställ ditt oljebyte online. Du får tömt bilens gamla olja och bilen fylls upp med 4 liter kvalitetsolja. Verkstaden byter även ditt oljefilter och ser till att göra sig av med den gamla oljan.

Omdömen om service och reparationer för Volkswagen

EXO Bilvårdscenter
2 dagar
Trevlig och bra kommunikation med bra förklaring av felet dom hittade. Dessutom rimliga priser.
Jesper D.
Volkswagen Golf (2015)
Mekonomen Östra Centrum - Torpavallen - Godkänd Bilverkstad
4 dagar
Snabbt utfört arbete trevligt bemötande
Mårten B.
Volkswagen Golf Sportsvan (2016)
Kallerstad Bilservice AB
5 dagar
Alltid trevliga. Lånebil ingår. Går snabbt att få tid. Rekommenderas!
Rickard D.
Volkswagen Golf (2016)
Volkswagen

Volkswagen AG grundades år 1937 och etablerade dåtidens första bilfabrik med huvudkontor i Wolfsburg.

Som del av De Allierade hade den brittiska ockupationsmakten vid slutet av andra världskriget de juridiska befogenheterna över Volkswagen AG.

Idag är Volkswagen (VW) en av världens största bilproducenter och äger bland annat bilmärken som Audi och Škoda samt de mer exklusiva lyxmärkena som Bugatti och Porsche.

Den kända Folka-bubblan presenteras

Redan 1945 producerades den första serien av den berömda Folk-bubblan. Folkvagn eller Volkswagen Beetle som den också heter, blev snabbt en symbol för miraklet i den västtyska ekonomin som under 1960 och 1970-talet utvecklades i raketfart. Tio år efter att den första Folkvagnsbubblan hade tillverkats på fabriken kunde Volkswagen jubla över att den populära modellen producerats i en miljon exemplar.

År 1960 privatiserades Volkswagen och under årtiondet efter övergick VW från att primärt producera Folk-bubblan till att tillverka nya modeller.

Folkvagnsbubblan producerades efter den orginala designen ända fram till 2003 och trots att efterfrågan på den ikoniska modellen blev mindre i början på 70-talet, producerade Volkswagen år 1972 totalt sett flera bilar än någonsin tidigare.

Volkswagen och Audi går ihop

En av förklaringarna till den positiva utvecklingen var att samtidigt som det producerades flera bilar började Volkswagen också märka effekten av att de i mitten på 60-talet hade tagit över fabriken för Audi-NSU-Auto-Union AG i Ingolstadt.

Det var under de här åren som modellerna Passat, Polo och Golf utvecklades i ett samarbete med dotterbolaget Audi och fick stor succé.

Volkswagens Golf som idag är sjunde generationen, är en av världens mest producerade bilar. Även VW-modellen Passat som från år 1973 producerades som en mellanklassbil, blev så sent som år 2007 en av de tio mest producerade bilarna i världen.

I slutet av 1977 var Volkswagen involverad i en historisk affär, då 10 000 bilar av Golf-modellen levererades till det som hette DDR (Östtyskland). Som betalning för bilarna mottog huvudkontoret i Wolfsburg utrustning från Carl Zeiss Jena.

Från mitten av 80-talet tog Volkswagen över stora delar av biltillverkaren Seat och år 1991 gjordes också ett uppköp av den tjeckiska biltillverkaren Škoda.

Lanseringen av små-bilar

Genom en introduktion av VW Lupo och efterföljande modeller som VW Fox och VW UP!, lyckades Volkswagen från och med år 1998 möta konsumenternas efterfrågan på urbana, mindre och mer dynamiska bilar. Bilar som var bekväma att köra under korta turer och som enkelt kunde parkeras i städerna.

Bilmodellerna var designade för att köra i städerna och modellen Lupo var den första bilen på marknaden som introducerades i kategorin småbilar. Namnet småbilar gick snabbt hem och blev en gemensamt beteckning för denna typ av bil som var mindre än en vanlig personbil.

Två äkta klassiker

Med VW New Beetle och efterföljaren VW Beetle producerade Volkswagen också en retromodell i linje med fabrikens långa historia och tradition.

Samtidigt utvecklades den ursprungliga Passat-modellen konstant och försäljningssiffrorna för sedanen VW Phaeton överträffade alla förväntningar efter att den introducerats på marknaden i Kina. Däremot gick inte försäljningssiffrorna som förväntat i USA och på andra marknader. Idag är Kina den största marknaden för Volkswagen.

En del av förklaringen till framgången i Kina ligger i ett framsynt ledarskap, som under 1980-talet påbörjade produktionen av VW Santanas i enbart Kina.

Bland Volkswagens fans är den klassiska VW Buss eller Folkabuss, som i Tyskland också kallas Bulli, en äkta klassiker. Den första prototypen av Bulli introducerades år 1948 och den ikoniska bussen produceras än idag. Bussen förknippades med frihet och mobilitet. Det var framförallt inom hippierörelsen och i konstnärskretsen som Folkabussens popularitet nådde oanade höjder och bilens popularitet beror delvis också på att den gjorde sig känd i flera filmer.

Stor framgång i motorsport

För Volkswagen handlade det inte bara om folklighet eller om att skapa snyggt designade bilar. Den tyska giganten har sedan 60-talet också spelat en stor roll inom motorsport.

Den första sportserien, Formula Vau (Formel V) hade sin storhetstid på 60-talet och årtiondet efter. Genom åren har flera världsmästare i Formel 1 startat sina karriärer med Volkswagen-serien och VW firade sina första internationella triumfer i motorsport under den första Scirocco Cup och efterföljande Golf och Polo Cup.

År 1978 vann tysken Jochi Kleint den prestigefyllda Estering Cup, en föregångare förare till det tyska mästerskapet i Rally Sport. Loppet vanns av en VW Golf och samma år deltog Kleint med sin VW också i EM i Rally Cross.

En annan första-gången-vinnare var Freddy Kottulinsky som år 1980 vann Paris-Dakar i sin VW Iltis. Efter det vann också Kenneth Eriksson år 1986 A-gruppen i World Rally Championship med sin VW Golf.

Med Volkswagen som motorleverantör segrade en rad stora förare i Formel 3-Grand Prix från 1979 till 1994, som till exempel Bernd Schneider, Joachim Winkelhock, Kris Nissen, Tom Kristensen och Michael Schumacher.

Under flera år var Volkswagen också involverade i touring car racing, senast med Scirocco R-Cup, som en del av den tyska Touring Car Masters-serie.

Deltagandet i Paris-Dakar-rallyt återupptogs under perioden 2003-2011. År 2009 ledde till seger för Giniel de Villiers och Dirk von Zitzewitz i en VW Race Touareg, vilket var den första segern någonsin för ett team som ställde upp med en dieselbil.

Efter det följde en seger för Volkswagen tack vare förarna Carlos Sainz och Lucas Cruz, därefter Nasser Al-Attiyah och Timo Gottschalk.

Under säsongen 2013 var VW Polo återigen en del av World Rally Championship och fransmannen Sébastien Ogier vann tillsammans med sin co-drive Julien Ingrassia fyra VM-titlar åt Volkswagen.

Även fast 2016 var ett framgångsrikt år för Volkswagen så beslutades att deltagandet i World Rally Championship skulle avslutas provisoriskt. Beslutet var en konsekvens av software-skandalen i VW:s dieselbilar. En skandal som har kallats för den största skandalen inom bilindustrin.

Just nu är det oklart om Volkswagen någonsin kommer att delta i den internationella motorsporten igen.