Ska din Volkswagen på verkstad?

Få offerter på reparationer och service av din Volkswagen

  • Jämför verkstäder nära dig
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online
  • Endast kvalitetssäkrade verkstäder
  • Du får 3 års garanti på både arbete och reservdelar.
Få offerter
Därför ska du använda Autobutler när din Volkswagen ska på verkstad
  • Du sparar i snitt 20-40% när du servar eller reparerar din Volkswagen genom Autobutler.
  • Vi hjälper dig att jämföra offerter online.
  • Alla verkstäder följer MRF:s reparationsvillkor.
  • Vi ger dig extra säkerhet med 3 års garanti på arbete och delar.
  • Du slipper väntetider och kan tryggt boka tid online när det passar dig.
  • Få rådgivning från professionella mekaniker på Autobutler
  • Du slipper dyra överraskningar.
  • Du får alla offerter skriftligt.
  • Vi ger dig prismatch - hittar du en billigare offert så matchar vi priset.

volkswagen reparation och service

Topp 3 Bilreparationer och Service för Volkswagen


bilservice volkswagen

Du sparar i genomsnitt 34%, motsvarande 1 784 kr på bilservice genom autobutler.se

Läs mer


byte av bromsar på volkswagen

Du sparar i genomsnitt 36%, motsvarande 1 550 kr på bromsreparationer genom autobutler.se

Läs mer


byte av kamrem på volkswagen

Spara i genomsnitt 33% eller 3 176 kr på kamremsbyte eller kamkedjebyte genom autobutler.se

Läs mer

Priser på reparationer och service för Volkswagen

De genomsnittliga priserna och besparingarna för de visade bilmärkena baseras på olika modeller och år. Du måste därför skapa ett uppdrag och jämföra offerter för att se ditt faktiska pris och din besparing.
Uppdrag Genomsnittspris* Jämför och spara* Du sparar i genomsnitt*
AC 1772 kr 1315 kr 53 %
Andra uppdrag 4063 kr 2176 kr 41 %
Avgaser 10035 kr 2288 kr 25 %
Basservice 1769 kr 1567 kr 51 %
Batteri 2802 kr 941 kr 26 %
Besiktning & förberedelse 1418 kr 372 kr 15 %
Bilvård 2165 kr 255 kr 8 %
Bromsar 4874 kr 1747 kr 32 %
Dragkrok 10738 kr 4262 kr 30 %
Däck & hjul 1106 kr 533 kr 48 %
Däckförvaring 855 kr 0 kr 0 %
Elarbete 2269 kr 907 kr 44 %
Felsökning 927 kr 1148 kr 65 %
Fjädring / stötdämpare 5645 kr 1914 kr 29 %
Hjulbyte 347 kr 465 kr 59 %
Hjulinställning 1371 kr 866 kr 41 %
Kamrem / Kamkedja 8523 kr 3221 kr 30 %
Koppling 11268 kr 4559 kr 33 %
Motor 10187 kr 3596 kr 31 %
Oljebyte 1570 kr 1113 kr 45 %
Service 4270 kr 1982 kr 35 %
Skadearbete 3679 kr 879 kr 30 %
Stenskott/byte av ruta/glasarbete 6059 kr 806 kr 11 %
Styrning 3085 kr 1160 kr 30 %
Tillbehör och bilutrustning 2316 kr 1633 kr 46 %
Växellåda/växelbyte 15098 kr 3753 kr 29 %

Mest populära service och reparationer

Spara i snitt 1835 kr*
Med stämpel i serviceboken

service med stämpel i serviceboken. Du sparar i genomsnitt 33%* på att jämföra offerter, motsvarande 1835 kr*.

Just nu priser från 500 kr*
Spara i genomsnitt 52%*

Boka oljebyte online och spara pengar! Just nu priser från 500 kr*. Inkluderar påfyllning av 4 liter kvalitetsolja och montering av oljefilter. Få offerter och se ditt pris direkt!

Just nu priser från 650 kr*
Spara i genomsnitt 55%*

Få en basservice och kör säkert med din bil. Just nu priser från 650 kr*. Inkluderar byte av olja och oljefilter, upp till 4 liter kvalitetsolja samt komplett genomgång av din bil med 46 kontrollpunkter.

Spara i snitt 1657 kr*
Spara i genomsnitt 33%*

Jämför priser för byte, felsökning eller reparation av bromsar. Du sparar i genomsnitt 33%* eller 1657 kr*.

Omdömen om Service och Reparationer av Volkswagen

Bra dialog, korrekt hantering och bra pris
Sverker G.
Volkswagen Sharan (2012)
Håller utlovade tider, bra öppetider.
Jonas H.
Volkswagen Touran (2012)
Kunnigt och trevligt bemötande. Mekanikern var noggrann och snabb. Rekommenderar starkt denna ver...
Dominik J.
Volkswagen Tiguan (2014)

Volkswagen

Volkswagen AG grundades år 1937 och etablerade dåtidens första bilfabrik med huvudkontor i Wolfsburg.

Som del av De Allierade hade den brittiska ockupationsmakten vid slutet av andra världskriget de juridiska befogenheterna över Volkswagen AG.

Idag är Volkswagen (VW) en av världens största bilproducenter och äger bland annat bilmärken som Audi och Škoda samt de mer exklusiva lyxmärkena som Bugatti och Porsche.

Den kända Folka-bubblan presenteras

Redan 1945 producerades den första serien av den berömda Folk-bubblan. Folkvagn eller Volkswagen Beetle som den också heter, blev snabbt en symbol för miraklet i den västtyska ekonomin som under 1960 och 1970-talet utvecklades i raketfart. Tio år efter att den första Folkvagnsbubblan hade tillverkats på fabriken kunde Volkswagen jubla över att den populära modellen producerats i en miljon exemplar.

År 1960 privatiserades Volkswagen och under årtiondet efter övergick VW från att primärt producera Folk-bubblan till att tillverka nya modeller.

Folkvagnsbubblan producerades efter den orginala designen ända fram till 2003 och trots att efterfrågan på den ikoniska modellen blev mindre i början på 70-talet, producerade Volkswagen år 1972 totalt sett flera bilar än någonsin tidigare.

Volkswagen och Audi går ihop

En av förklaringarna till den positiva utvecklingen var att samtidigt som det producerades flera bilar började Volkswagen också märka effekten av att de i mitten på 60-talet hade tagit över fabriken för Audi-NSU-Auto-Union AG i Ingolstadt.

Det var under de här åren som modellerna Passat, Polo och Golf utvecklades i ett samarbete med dotterbolaget Audi och fick stor succé.

Volkswagens Golf som idag är sjunde generationen, är en av världens mest producerade bilar. Även VW-modellen Passat som från år 1973 producerades som en mellanklassbil, blev så sent som år 2007 en av de tio mest producerade bilarna i världen.

I slutet av 1977 var Volkswagen involverad i en historisk affär, då 10 000 bilar av Golf-modellen levererades till det som hette DDR (Östtyskland). Som betalning för bilarna mottog huvudkontoret i Wolfsburg utrustning från Carl Zeiss Jena.

Från mitten av 80-talet tog Volkswagen över stora delar av biltillverkaren Seat och år 1991 gjordes också ett uppköp av den tjeckiska biltillverkaren Škoda.

Lanseringen av små-bilar

Genom en introduktion av VW Lupo och efterföljande modeller som VW Fox och VW UP!, lyckades Volkswagen från och med år 1998 möta konsumenternas efterfrågan på urbana, mindre och mer dynamiska bilar. Bilar som var bekväma att köra under korta turer och som enkelt kunde parkeras i städerna.

Bilmodellerna var designade för att köra i städerna och modellen Lupo var den första bilen på marknaden som introducerades i kategorin småbilar. Namnet småbilar gick snabbt hem och blev en gemensamt beteckning för denna typ av bil som var mindre än en vanlig personbil.

Två äkta klassiker

Med VW New Beetle och efterföljaren VW Beetle producerade Volkswagen också en retromodell i linje med fabrikens långa historia och tradition.

Samtidigt utvecklades den ursprungliga Passat-modellen konstant och försäljningssiffrorna för sedanen VW Phaeton överträffade alla förväntningar efter att den introducerats på marknaden i Kina. Däremot gick inte försäljningssiffrorna som förväntat i USA och på andra marknader. Idag är Kina den största marknaden för Volkswagen.

En del av förklaringen till framgången i Kina ligger i ett framsynt ledarskap, som under 1980-talet påbörjade produktionen av VW Santanas i enbart Kina.

Bland Volkswagens fans är den klassiska VW Buss eller Folkabuss, som i Tyskland också kallas Bulli, en äkta klassiker. Den första prototypen av Bulli introducerades år 1948 och den ikoniska bussen produceras än idag. Bussen förknippades med frihet och mobilitet. Det var framförallt inom hippierörelsen och i konstnärskretsen som Folkabussens popularitet nådde oanade höjder och bilens popularitet beror delvis också på att den gjorde sig känd i flera filmer.

Stor framgång i motorsport

För Volkswagen handlade det inte bara om folklighet eller om att skapa snyggt designade bilar. Den tyska giganten har sedan 60-talet också spelat en stor roll inom motorsport.

Den första sportserien, Formula Vau (Formel V) hade sin storhetstid på 60-talet och årtiondet efter. Genom åren har flera världsmästare i Formel 1 startat sina karriärer med Volkswagen-serien och VW firade sina första internationella triumfer i motorsport under den första Scirocco Cup och efterföljande Golf och Polo Cup.

År 1978 vann tysken Jochi Kleint den prestigefyllda Estering Cup, en föregångare förare till det tyska mästerskapet i Rally Sport. Loppet vanns av en VW Golf och samma år deltog Kleint med sin VW också i EM i Rally Cross.

En annan första-gången-vinnare var Freddy Kottulinsky som år 1980 vann Paris-Dakar i sin VW Iltis. Efter det vann också Kenneth Eriksson år 1986 A-gruppen i World Rally Championship med sin VW Golf.

Med Volkswagen som motorleverantör segrade en rad stora förare i Formel 3-Grand Prix från 1979 till 1994, som till exempel Bernd Schneider, Joachim Winkelhock, Kris Nissen, Tom Kristensen och Michael Schumacher.

Under flera år var Volkswagen också involverade i touring car racing, senast med Scirocco R-Cup, som en del av den tyska Touring Car Masters-serie.

Deltagandet i Paris-Dakar-rallyt återupptogs under perioden 2003-2011. År 2009 ledde till seger för Giniel de Villiers och Dirk von Zitzewitz i en VW Race Touareg, vilket var den första segern någonsin för ett team som ställde upp med en dieselbil.

Efter det följde en seger för Volkswagen tack vare förarna Carlos Sainz och Lucas Cruz, därefter Nasser Al-Attiyah och Timo Gottschalk.

Under säsongen 2013 var VW Polo återigen en del av World Rally Championship och fransmannen Sébastien Ogier vann tillsammans med sin co-drive Julien Ingrassia fyra VM-titlar åt Volkswagen.

Även fast 2016 var ett framgångsrikt år för Volkswagen så beslutades att deltagandet i World Rally Championship skulle avslutas provisoriskt. Beslutet var en konsekvens av software-skandalen i VW:s dieselbilar. En skandal som har kallats för den största skandalen inom bilindustrin.

Just nu är det oklart om Volkswagen någonsin kommer att delta i den internationella motorsporten igen.

Över 900.000 andra bilägare

har redan fått offerter på bilreparationer.