Uppdrag | Jämför och spara* | Du sparar i genomsnitt* | Omdömen | |
---|---|---|---|---|
AC | 1.838 kr | 61% |
4.4
(640)
×
419
139
37
9
36
Läs omdömen
|
|
Andra uppdrag | 2.039 kr | 37% |
4.6
(456)
×
325
97
13
6
15
Läs omdömen
|
|
Avgaser | 3.204 kr | 26% |
4.4
(94)
×
63
20
3
5
3
Läs omdömen
|
|
Basservice | 3.147 kr | 61% |
4.5
(416)
×
282
91
25
5
13
Läs omdömen
|
|
Batteri | 691 kr | 20% |
4.8
(44)
×
35
8
1
0
0
Läs omdömen
|
|
Besiktning och förkontroll | 1.771 kr | 72% |
4.5
(59)
×
41
14
1
0
3
Läs omdömen
|
|
Bilservice | 2.217 kr | 37% |
4.6
(2 970)
×
2 116
684
117
25
28
Läs omdömen
|
|
Bilvård | 1.089 kr | 70% |
4.7
(35)
×
28
6
0
1
0
Läs omdömen
|
|
Bromsar | 2.064 kr | 34% |
4.6
(1 227)
×
889
261
44
11
22
Läs omdömen
|
|
Dragkrok | 3.209 kr | 24% |
4.3
(15)
×
9
3
2
0
1
Läs omdömen
|
|
Däck, hjul & hjulbyte | 1.056 kr | 54% |
4.6
(512)
×
386
80
24
8
14
Läs omdömen
|
|
Elarbete | 863 kr | 35% |
4.4
(112)
×
73
28
3
2
6
Läs omdömen
|
|
Felsökning | 2.442 kr | 78% |
4.4
(519)
×
350
100
29
12
28
Läs omdömen
|
|
Hjulbyte | 745 kr | 56% |
4.6
(974)
×
711
190
44
11
18
Läs omdömen
|
|
Hjulinställning | 1.611 kr | 50% |
4.4
(163)
×
111
31
8
2
11
Läs omdömen
|
|
Kamrem & kamkedja | 3.651 kr | 34% |
4.5
(607)
×
420
137
28
4
18
Läs omdömen
|
|
Koppling | 5.472 kr | 34% |
4.6
(101)
×
73
22
2
1
3
Läs omdömen
|
|
Motor | 4.877 kr | 31% |
4.5
(236)
×
165
48
12
5
6
Läs omdömen
|
|
Oljebyte | 1.595 kr | 57% |
4.6
(873)
×
636
153
50
13
21
Läs omdömen
|
|
Skadearbete | 1.210 kr | 30% |
4.5
(13)
×
9
3
0
1
0
Läs omdömen
|
|
Stenskott & glasarbete | 2.055 kr | 21% |
4.6
(10)
×
8
1
0
1
0
Läs omdömen
|
|
Styrning & underrede | 1.830 kr | 37% |
4.5
(165)
×
115
33
7
3
7
Läs omdömen
|
|
Stötdämpare & fjädring | 2.478 kr | 32% |
4.6
(296)
×
208
67
12
3
6
Läs omdömen
|
|
Tillbehör och extrautrustning | 2.347 kr | 34% |
4.6
(41)
×
25
14
2
0
0
Läs omdömen
|
|
Växellåda | 3.818 kr | 30% |
4.5
(45)
×
33
7
2
1
2
Läs omdömen
|
|
Uppdrag | Spara i genomsnitt* | |||
AC
4.4
(640)
×
419
139
37
9
36
Läs omdömen
|
1.838 kr / 61% | |||
Andra uppdrag
4.6
(456)
×
325
97
13
6
15
Läs omdömen
|
2.039 kr / 37% | |||
Avgaser
4.4
(94)
×
63
20
3
5
3
Läs omdömen
|
3.204 kr / 26% | |||
Basservice
4.5
(416)
×
282
91
25
5
13
Läs omdömen
|
3.147 kr / 61% | |||
Batteri
4.8
(44)
×
35
8
1
0
0
Läs omdömen
|
691 kr / 20% | |||
Besiktning och förkontroll
4.5
(59)
×
41
14
1
0
3
Läs omdömen
|
1.771 kr / 72% | |||
Bilservice
4.6
(2 970)
×
2 116
684
117
25
28
Läs omdömen
|
2.217 kr / 37% | |||
Bilvård
4.7
(35)
×
28
6
0
1
0
Läs omdömen
|
1.089 kr / 70% | |||
Bromsar
4.6
(1 227)
×
889
261
44
11
22
Läs omdömen
|
2.064 kr / 34% | |||
Dragkrok
4.3
(15)
×
9
3
2
0
1
Läs omdömen
|
3.209 kr / 24% | |||
Däck, hjul & hjulbyte
4.6
(512)
×
386
80
24
8
14
Läs omdömen
|
1.056 kr / 54% | |||
Elarbete
4.4
(112)
×
73
28
3
2
6
Läs omdömen
|
863 kr / 35% | |||
Felsökning
4.4
(519)
×
350
100
29
12
28
Läs omdömen
|
2.442 kr / 78% | |||
Hjulbyte
4.6
(974)
×
711
190
44
11
18
Läs omdömen
|
745 kr / 56% | |||
Hjulinställning
4.4
(163)
×
111
31
8
2
11
Läs omdömen
|
1.611 kr / 50% | |||
Kamrem & kamkedja
4.5
(607)
×
420
137
28
4
18
Läs omdömen
|
3.651 kr / 34% | |||
Koppling
4.6
(101)
×
73
22
2
1
3
Läs omdömen
|
5.472 kr / 34% | |||
Motor
4.5
(236)
×
165
48
12
5
6
Läs omdömen
|
4.877 kr / 31% | |||
Oljebyte
4.6
(873)
×
636
153
50
13
21
Läs omdömen
|
1.595 kr / 57% | |||
Skadearbete
4.5
(13)
×
9
3
0
1
0
Läs omdömen
|
1.210 kr / 30% | |||
Stenskott & glasarbete
4.6
(10)
×
8
1
0
1
0
Läs omdömen
|
2.055 kr / 21% | |||
Styrning & underrede
4.5
(165)
×
115
33
7
3
7
Läs omdömen
|
1.830 kr / 37% | |||
Stötdämpare & fjädring
4.6
(296)
×
208
67
12
3
6
Läs omdömen
|
2.478 kr / 32% | |||
Tillbehör och extrautrustning
4.6
(41)
×
25
14
2
0
0
Läs omdömen
|
2.347 kr / 34% | |||
Växellåda
4.5
(45)
×
33
7
2
1
2
Läs omdömen
|
3.818 kr / 30% |
Beställ en service med stämpel i serviceboken. Du får en komplett genomgång av din bil efter tillverkarens föreskrifter. Verkstaden byter ut alla nödvändiga delar så att bilens garanti skyddas.
Beställ ditt oljebyte online. Du får tömt bilens gamla olja och bilen fylls upp med 4 liter kvalitetsolja. Verkstaden byter även ditt oljefilter och ser till att göra sig av med den gamla oljan.
Köp dina däck online inklusive montering och få skarpa priser på populära märken som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.
Beställ en basservice online. Du får en fullständig genomgång av din bil med 46 kontrollpunkter som inkluderar byte av olja och oljefilter med upp till 4 liter kvalitetsolja.
Volkswagen AG grundades år 1937 och etablerade dåtidens första bilfabrik med huvudkontor i Wolfsburg.
Som del av De Allierade hade den brittiska ockupationsmakten vid slutet av andra världskriget de juridiska befogenheterna över Volkswagen AG.
Idag är Volkswagen (VW) en av världens största bilproducenter och äger bland annat bilmärken som Audi och Škoda samt de mer exklusiva lyxmärkena som Bugatti och Porsche.
Redan 1945 producerades den första serien av den berömda Folk-bubblan. Folkvagn eller Volkswagen Beetle som den också heter, blev snabbt en symbol för miraklet i den västtyska ekonomin som under 1960 och 1970-talet utvecklades i raketfart. Tio år efter att den första Folkvagnsbubblan hade tillverkats på fabriken kunde Volkswagen jubla över att den populära modellen producerats i en miljon exemplar.
År 1960 privatiserades Volkswagen och under årtiondet efter övergick VW från att primärt producera Folk-bubblan till att tillverka nya modeller.
Folkvagnsbubblan producerades efter den orginala designen ända fram till 2003 och trots att efterfrågan på den ikoniska modellen blev mindre i början på 70-talet, producerade Volkswagen år 1972 totalt sett flera bilar än någonsin tidigare.
En av förklaringarna till den positiva utvecklingen var att samtidigt som det producerades flera bilar började Volkswagen också märka effekten av att de i mitten på 60-talet hade tagit över fabriken för Audi-NSU-Auto-Union AG i Ingolstadt.
Det var under de här åren som modellerna Passat, Polo och Golf utvecklades i ett samarbete med dotterbolaget Audi och fick stor succé.
Volkswagens Golf som idag är sjunde generationen, är en av världens mest producerade bilar. Även VW-modellen Passat som från år 1973 producerades som en mellanklassbil, blev så sent som år 2007 en av de tio mest producerade bilarna i världen.
I slutet av 1977 var Volkswagen involverad i en historisk affär, då 10 000 bilar av Golf-modellen levererades till det som hette DDR (Östtyskland). Som betalning för bilarna mottog huvudkontoret i Wolfsburg utrustning från Carl Zeiss Jena.
Från mitten av 80-talet tog Volkswagen över stora delar av biltillverkaren Seat och år 1991 gjordes också ett uppköp av den tjeckiska biltillverkaren Škoda.
Genom en introduktion av VW Lupo och efterföljande modeller som VW Fox och VW UP!, lyckades Volkswagen från och med år 1998 möta konsumenternas efterfrågan på urbana, mindre och mer dynamiska bilar. Bilar som var bekväma att köra under korta turer och som enkelt kunde parkeras i städerna.
Bilmodellerna var designade för att köra i städerna och modellen Lupo var den första bilen på marknaden som introducerades i kategorin småbilar. Namnet småbilar gick snabbt hem och blev en gemensamt beteckning för denna typ av bil som var mindre än en vanlig personbil.
Med VW New Beetle och efterföljaren VW Beetle producerade Volkswagen också en retromodell i linje med fabrikens långa historia och tradition.
Samtidigt utvecklades den ursprungliga Passat-modellen konstant och försäljningssiffrorna för sedanen VW Phaeton överträffade alla förväntningar efter att den introducerats på marknaden i Kina. Däremot gick inte försäljningssiffrorna som förväntat i USA och på andra marknader. Idag är Kina den största marknaden för Volkswagen.
En del av förklaringen till framgången i Kina ligger i ett framsynt ledarskap, som under 1980-talet påbörjade produktionen av VW Santanas i enbart Kina.
Bland Volkswagens fans är den klassiska VW Buss eller Folkabuss, som i Tyskland också kallas Bulli, en äkta klassiker. Den första prototypen av Bulli introducerades år 1948 och den ikoniska bussen produceras än idag. Bussen förknippades med frihet och mobilitet. Det var framförallt inom hippierörelsen och i konstnärskretsen som Folkabussens popularitet nådde oanade höjder och bilens popularitet beror delvis också på att den gjorde sig känd i flera filmer.
För Volkswagen handlade det inte bara om folklighet eller om att skapa snyggt designade bilar. Den tyska giganten har sedan 60-talet också spelat en stor roll inom motorsport.
Den första sportserien, Formula Vau (Formel V) hade sin storhetstid på 60-talet och årtiondet efter. Genom åren har flera världsmästare i Formel 1 startat sina karriärer med Volkswagen-serien och VW firade sina första internationella triumfer i motorsport under den första Scirocco Cup och efterföljande Golf och Polo Cup.
År 1978 vann tysken Jochi Kleint den prestigefyllda Estering Cup, en föregångare förare till det tyska mästerskapet i Rally Sport. Loppet vanns av en VW Golf och samma år deltog Kleint med sin VW också i EM i Rally Cross.
En annan första-gången-vinnare var Freddy Kottulinsky som år 1980 vann Paris-Dakar i sin VW Iltis. Efter det vann också Kenneth Eriksson år 1986 A-gruppen i World Rally Championship med sin VW Golf.
Med Volkswagen som motorleverantör segrade en rad stora förare i Formel 3-Grand Prix från 1979 till 1994, som till exempel Bernd Schneider, Joachim Winkelhock, Kris Nissen, Tom Kristensen och Michael Schumacher.
Under flera år var Volkswagen också involverade i touring car racing, senast med Scirocco R-Cup, som en del av den tyska Touring Car Masters-serie.
Deltagandet i Paris-Dakar-rallyt återupptogs under perioden 2003-2011. År 2009 ledde till seger för Giniel de Villiers och Dirk von Zitzewitz i en VW Race Touareg, vilket var den första segern någonsin för ett team som ställde upp med en dieselbil.
Efter det följde en seger för Volkswagen tack vare förarna Carlos Sainz och Lucas Cruz, därefter Nasser Al-Attiyah och Timo Gottschalk.
Under säsongen 2013 var VW Polo återigen en del av World Rally Championship och fransmannen Sébastien Ogier vann tillsammans med sin co-drive Julien Ingrassia fyra VM-titlar åt Volkswagen.
Även fast 2016 var ett framgångsrikt år för Volkswagen så beslutades att deltagandet i World Rally Championship skulle avslutas provisoriskt. Beslutet var en konsekvens av software-skandalen i VW:s dieselbilar. En skandal som har kallats för den största skandalen inom bilindustrin.
Just nu är det oklart om Volkswagen någonsin kommer att delta i den internationella motorsporten igen.