Jämför priser från Thomas Bilfix AB och spara pengar när bilen behöver en verkstad. Boka tid online med prismatchning via autobutler.se
Senaste omdömen
Priset
4.5
Arbetet
4.2
Servicen
4.1
Renlighet
4.0
Läge
4.0
Dialogen
3.9
Tahir
2024-12-30
Renault
Trafic
2015
det var fint
Stefan K.
2025-11-18
BMW
X1 xDrive20d
2015
I tisdags fick jag bromsbeläggen utbytta hos er. På grund av problem med internet kunde varken jag eller verkstaden ansluta till Autobutler vid tillfället, vilket gjorde att varken pris eller offert gick att se. Jag fick därför betala 60 kr mer än förväntat, och jag informerades om att en faktura skulle skickas dagen efter – något som fortfarande inte har skett.
I onsdags, när jag bytte däck hos en annan verkstad, upptäcktes det att hjulbultarna på framhjulet var extremt hårt åtdragna. De gick nästan inte att lossa utan kraftiga verktyg, vilket ledde till skadade bultar. Den andra verkstaden informerade mig dessutom om att det var tydligt att momentnyckel inte hade använts, trots att det är ett obligatoriskt verktyg vid montering av hjul och avgörande för säkerheten.
Detta gjorde mig uppriktigt orolig, eftersom felaktig åtdragning av hjulbultar utgör en klar säkerhetsrisk. På grund av denna händelse har jag också blivit osäker på kvaliteten av själva bytet av bromsbelägg, då mitt förtroende för verkstaden tyvärr har försvunnit.
Svar från
Thomas Bilfix AB
2025-11-26
Hej,
Tack för att du hör av dig och för att du beskriver situationen så tydligt. Vi beklagar verkligen de problem och den oro som uppstått i samband med ditt besök hos oss.
Att hjulbultarna har åtdragits för hårt och utan korrekt användning av momentnyckel är helt oacceptabelt och strider mot våra rutiner. Säkerheten ska alltid komma först, och vi tar detta på största allvar. Vi vill omedelbart undersöka hur detta har kunnat ske och säkerställa att det inte upprepas.
Vi vill också be om ursäkt för att du inte fått din faktura som utlovat samt för prisavvikelsen som uppstod när Autobutler låg nere. Det ska självklart inte vara du som drabbas av tekniska problem.
Vi vill gärna att du kontaktar oss så snart som möjligt, alternativt kommer in med bilen, så att vi kan:
Gå igenom arbetet som utfördes, inklusive bromsbeläggen.
Kontrollera och åtgärda eventuella skador på hjulbultarna.
Kompensera dig för merkostnaden och diskutera en lämplig lösning för det felaktiga utförandet.
Tack igen för att du informerade oss. Vi uppskattar möjligheten att rätta till detta och återställa ditt förtroende.
Alicja F.
2025-11-18
Toyota
TOYOTA COROLLA
2020
Dåligt kontakt personalen pratar inte svenska skulle vänta på service 1 timme. Tog 3'5 timma!!
Ingen vatten i väntrummet.
Besviken A.F
Svar från
Thomas Bilfix AB
2025-11-20
Hej A.F.,
tack för att du tog dig tiden att dela din upplevelse. Jag hör vad du säger – och ja, tre och en halv timmes väntan när du fått besked om en timme är inte okej. Det är inte den typ av leverans vi vill stå för, varken idag eller imorgon.
Att du dessutom inte kunde kommunicera smidigt med personalen och att det saknades vatten i väntrummet… det är sådant som borde vara grundläggande. Vi tar det på fullaste allvar och gör en intern omstart för att skärpa våra rutiner: väntetider, bemötande och servicekomfort ska sitta som en väljusterad motor.
Vi uppskattar feedbacken – även när den svider – för den hjälper oss att göra jobbet bättre nästa gång. Om du vill, hör gärna av dig direkt till oss så kan vi reda ut det här utan krusiduller.
Vänliga hälsningar,
Thomas Bilfix i Malmö
Mylene C.
2025-11-12
Skoda
FABIA CO AM 1,4
2006
Göran L.
2025-11-12
Volkswagen
Passat
2013
Nijaz K.
2025-11-10
Volvo
V40
2014
Zvonko
2025-11-05
Volkswagen
Golf
2010
Seriösa och trevliga. Rimliga priser. Några av recensionerna stämmer att svenskan inte är perfekt, men jobbet är bra och det går att komma överens