Jämför priser från Väla Bilförsäljning & Verkstad och spara pengar när bilen behöver en verkstad. Boka tid online med prismatchning via autobutler.se
Senaste omdömen
Arbetet
4.8
Servicen
4.8
Renlighet
4.6
Priset
4.6
Dialogen
4.6
Läge
4.4
Christer N.
2025-12-03
Toyota
TOYOTA PRIUS
2010
Som helhet kan ja rekommenderar denna verkstad o personal.Som visar 100 procent service
Hamodi A.
2025-12-02
MG
MG EHS PLUG-IN HYBRID
2021
Toppen personal!
Bodil S.
2025-12-02
Volvo
XC40
2020
Trevligt bemötande och bra service
Ann K.
2025-11-28
Renault
Megane Scenic
2013
Jobbet skulle ta 6 timmar men tog 13 dagar. Fel beställningar av material och ingen ordentlig och seriös verkstad. Vi som kund fick till slut köpa delarna själva. Många ursäkter om varför de gick som det gick. Dålig kommunikation mellan kunden och verkstaden. Ville ta extra betalt innan jobbet ens va påbörjat. Hämtade bilen med mer defekter än när den lämnades in.
Svar från
Väla Bilförsäljning & Verkstad
2025-12-01
Hej Ann,
Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar att arbetet drog ut på tiden och att du inte är nöjd med helheten. Vi vill samtidigt förtydliga några punkter:
Du lämnade in bilen efter att ha gjort en egen felsökning och med specifika instruktioner om att du endast ville ha bytt partikelfiltret. Under arbetets gång visade det sig att bilen hade fler fel än det som först rapporterades, och dessa brister kan vi tyvärr inte påverka.
När det gäller partikelfiltret har vi kontrollerat samtliga av våra leverantörer och det fanns helt enkelt inget filter i lager vid tillfället. Att beställningen drog ut på tiden låg därför utanför vår kontroll, även om vi förstår att det blev frustrerande.
Vi tar till oss av synpunkterna gällande kommunikationen, men vi har haft löpande kontakt med er under arbetets gång.
Niklas E.
2025-11-28
BMW
320D XDRIVE
2010
Otroligt bra service!
Jag fick kostnadsfri skjuts hem och tillbaka till verkstaden när arbetet var utfört.
Christer N.
2025-11-28
Toyota
TOYOTA PRIUS
2010
Ordningen o reda
Krister S.
2025-11-27
Mercedes-Benz
GLC 220 D 4Matic
2015
Verkligen tråkigt! Har med samtliga delar som överenskommet och direkt när jag kommer för att lämna bilen så börjar verkstadschefen argumentetar för att reparationskostnaden sannolikt kommer höjas. Tänker att han med erfarenhet och vetskap om att bilen är 10 år borde tänkt på det innan han la ut offerten. Ringer sedan upp mig efter att ha skickat några bilder och vill höja priset för skruvar är fastrostade. När jag påtalar att jag inte är beredd aty betala mer höjer han rösten och skriker till mig - vad kan du om bilar. I avtalet, påtalar han att han reserverar sig för att kostnafen kan öka. Jag säger att jag är beredd att betala max 500 kr, han fortsätter skrika i telefonen. Ringer upp och meddelsr att bilen är klar och att jag måste skynda mig stt återlämna lånebilen. Trots att jag enl överenskommelse kan ha lånebilen ytterligare några timmar. Sammanfsttningsvis : se upp för avtal med denna verkstad de saltar notan när de kommer på att de "fick" ok på offerten till ett för lågt satt pris.
Svar från
Väla Bilförsäljning & Verkstad
2025-11-28
Hej!
Tack för att du delar din upplevelse – vi uppskattar alltid återkoppling, även när den är kritisk.
Vi vill gärna klargöra några punkter kring arbetet på din bil. När du lämnade in den informerade vi om att kostnaden kunde komma att justeras, vilket även framgår i offerten och våra villkor. Detta beror på att din bil har rullat över 50 000 mil, vilket är betydligt mer än normalt för ett fordon i denna ålder. Vid så hög körsträcka är det tyvärr vanligt att många delar är kraftigt fastrostade, vilket gör arbetet betydligt mer tidskrävande och tekniskt komplicerat än vid ett standardjobb - vilket offerten omfattar.
När vi väl påbörjade demonteringen upptäckte vi att flera skruvar var så hårt fastrostade att de riskerade att gå av, vilket i så fall hade lett till ännu större kostnader. Därför kontaktade vi dig direkt med bilder och information innan vi fortsatte.
Att arbetet tog betydligt längre tid än normalt berodde på bilens skick och de fastrostade komponenterna. I sådana situationer behöver vi självklart ta betalt för den extra arbetstid som krävs. Vi förstår att det kan vara frustrerande, men detta är en del av verkligheten vid reparationer på fordon med mycket hög körsträcka.
Ragge
2025-11-25
Skoda
Superb
2016
Tog emot bilen och fixade problemet inom den tid de sagt att de skulle ske så det gick helt enligt plan. Bra jobbat 👍