Bosch Car Service - Södermalm Bilservice

Siargatan 9, 11827 Stockholm
Medlem av Bosch Car Service
4,7
(330)
Få offert

    Verkstaden är en del av autobutler.se

Jämför priser från Bosch Car Service - Södermalm Bilservice och spara pengar när bilen behöver en verkstad. Boka tid online med prismatchning via autobutler.se

Senaste omdömen

  • Servicen

    4.8

  • Arbetet

    4.7

  • Dialogen

    4.7

  • Renlighet

    4.6

  • Läge

    4.6

  • Priset

    4.6

Shanice A.
2025-12-19
Volkswagen Golf 2009
Gick på recensionerna när jag valde verkstad och ångrar inte det en sekund! Sjukt trevliga, snabba och rimliga priser!
Toivo J.
2025-12-09
Peugeot 208 2012
Rickard E.
2025-12-18
Seat LEON ST 2013
Trevligt bemötande, tydlig kommunikation, inga överraskningar. Kommer tillbaka!
Iulian I.
2025-12-17
Volkswagen GOLF PLUS 1,6 FSI 2005
Bra kommunikation, allt är perfekt...kommer gärna tillbaka!!
Mika R.
2025-12-17
BMW 325I TOURING 2005
Bra bemötande, trevlig personal och en riktigt fräsch verkstad. Kostnadsförslaget i offerten stämde väl överens med fakturan!
Magnus H.
2025-12-17
Volkswagen Polo 2013
Serdar S.
2025-12-16
Volvo V50 2011
Jag beställde oljebyte och hjulinställning på alla 4 hjul när jag ska betala sa han att han endast gjort framvagnsinställning och observera det är först när jag frågar om alla 4 hjul är korrekt inställda. Han sa att hjulen där bak inte går att justera, vilket inte stämmer jag har varit hos euromaster älvsjö de har gjort ett superbra jobb tidigare. Jag förklarade det för honom att andra mekaniker menar att det går att justera bakhjulen då säger han att om det inte finns synliga fel på bakdäcken görs oftast ingen 4 hjulinställning. Ändå får jag betala för 4 hjulinställning. Jag betalade och gick därifrån när jag kom hem kom jag på att jag faktiskt blivit lurad. Framvagnsinställning är billigare än 4 hjulinställning. Dessutom är bilen mycket ostabil under körning. Jag ringde de och bokade tid för återbesök väl framme möter jag en mycket sur bilmekaniker samma person som jag såg sist, jag påpekar att endast framvagnsinställning är gjord, han avbryter mig genast och säger nu tar vi ett problem i taget och inte 10 samtidigt, han kräver att vi provkör bilen tillsammans vilket vi gör, i bilen tjafsar vi bara med varandra. Han menar att jag har bokat framvagnsinställning men det står tydligt i offerten 4 hjulinställning. Kommer aldrig mer komma tillbaka, aldrig. Efter 4 hjulsjustering visade det sig att bakhjulen behövde justeras. Uselt bemötande. Jag förstår inte ens hur de kan ha kunder överhuvudtaget. Katastrof. De försöker dölja alla problem genom att bjuda på gratis läsk. Skit dåligt.
Svar från Bosch Car Service - Södermalm Bilservice
2025-12-18
Tack för din recension. Vi vill bemöta det du beskriver för att ge en korrekt bild av händelseförloppet. Du bokade oljebyte och hjulinställning. Vi erbjuder ingen separat tjänst som heter ”framvagnsinställning”, utan endast hjulinställning, vilket alltid innebär mätning av samtliga hjul med hjulinställningsmaskin. Vid det första besöket gjordes bedömningen, utifrån dåvarande mätvärden och mekanisk kontroll, att bakaxeln antingen inte gick att justera eller inte behövde justeras vid det tillfället. Därför påbörjades och utfördes justering av framaxeln först, vilket är normal arbetsordning vid hjulinställning. Detta var en teknisk bedömning inte ett försök att utelämna arbete. Som bolag är det en självklarhet för oss att göra rätt från början. Inget företag gynnas av omarbete, reklamationer eller missnöjda kunder, då det tar tid från både kund och verkstad samt från möjligheten att hjälpa nya kunder. Du betalade för hjulinställning, inte för en dyrare tjänst. Priset avser hela tjänsten oavsett om justering sker på två eller fyra hjul vid första tillfället. Du kontaktade oss och önskade själv ett återbesök för att kontrollera det utförda arbetet. Detta återbesök erbjöds och genomfördes inom 24 timmar, innan jul, eftersom vi är måna om att göra våra kunder nöjda genom korrekt service och utfört arbete. Att du valde att återvända till oss för korrigering i stället för att begära återbetalning för att utföra arbetet hos en annan verkstad visar att något rätt trots allt måste ha gjorts i hanteringen. Vid detta tillfälle gjordes en förnyad kontroll, varpå det konstaterades att bakaxeln ändå behövde justeras. Den justeringen utfördes då och ingick i den redan betalda hjulinställningen. Att bakaxeln justerades vid återbesöket visar att arbetet följdes upp och slutfördes inte att något arbete saknades. Efterkontroll är ovanligt men ibland nödvändig, hjulinställning går inte att fuska med: sned ratt eller att bilen drar åt sidan avslöjar det direkt. Händelsen handlar om misskommunikation kring bedömningen och arbetsordningen, inte om att någon försökt lura dig. Vi beklagar att du upplevde bemötandet negativt och att kommunikationen inte blev tydlig från början. Vårt mål är alltid att göra kunder nöjda genom service och arbete inte genom förmåner. Samtidigt är vi glada att du uppmärksammade att vi erbjuder dryck som en självklar service till alla kunder. Sammanfattningsvis bokade och betalade du för hjulinställning, mätning utfördes och samtliga justeringar slutfördes utan extra kostnad. Vi önskar dig trygg körning framöver.
Gustaf L.
2025-12-12
Volkswagen Passat 2012
Bra kommunikation. Bra felsökning med efterföljande bra reparation.
Evan J.
2025-12-05
Audi A5 Sportsback 2016
Daniel H.
2025-12-15
Hyundai Tucson 2019
Använt mig av samma verkstad vid både service samt nu vid bytet till vinterdäck. Allt har gått snabbt och smidigt och det var inga problem att i sista sekund byta dag och tid pga sjuka barn. Vid båda tillfällena har de påpekat att bromsarna inte är de piggaste, och, det är måhända ingen särskilt rolig info men vittnar ändå om seriositet. Kan varmt rekommendera denna verkstad.

Letar du efter en verkstad i Stockholm?

Gör som 1 565 367 andra bilägare och jämför offerter från lokala verkstäder. Snabbt och enkelt.