Jämför priser från Säve Bil Marieholm och spara pengar när bilen behöver en verkstad. Boka tid online med prismatchning via autobutler.se
Senaste omdömen
Priset
4.3
Renlighet
4.2
Arbetet
4.2
Servicen
4.2
Läge
4.1
Dialogen
4.0
Mikael
2026-03-31
Opel
KARL / VIVA
2016
Kenneth J.
2026-06-04
Jeep
Renegade
2015
Förstod inte svenska
Vid kommunikation kommunicerade personen fortfarande med sin fru i telefonen
Hade inte materialet hemma
Kommunicerade inte uppkomna problem
Svar från
Säve Bil Marieholm
2026-06-17
Tack , vi tar till oss kritiken
Avan
2026-06-08
Volvo
V60 Cross Country
2017
Föra verkstaden sa till mig att din bil läcker olja och den kostar 750 kr extra trots att jag betalade 5900
För motor olje byte + filter, kupefilter och felsökning
Men den verkstaden som ni rekomoderat sa till mig att bilen har ingen fel elle läcker inga olja på motorn. Också han debiterat kostnaden. Ärliga personal.
Paul A.
2026-06-02
Suzuki
Swift
2012
Ej gjort alla delar av de 46 punkterna i basservicen , mm
Svar från
Säve Bil Marieholm
2026-06-03
HEJ!
Skulle ni kunna nämna vad som saknas gällande er bil?
Johan M.
2026-06-02
Volkswagen
Caddy Maxi
2019
Hristijan C.
2026-05-22
Audi
Q3
2020
Dan K.
2026-05-26
Mercedes-Benz
C 180 KOMP
2006
Mina D.
2026-05-22
Volvo
V50
2008
Bra pris och service!
Robin
2026-04-14
Volvo
S + V70
2005
Anlitade Mekonomen Marieholm för däckskifte (inkl montering och balansering). En månad senare upptäckte jag att ena framhjulet satt löst eftersom jag känt att något var fel under körning och skulle efterdra bultarna. Två gängor hade dragits sönder (gängpaj) vid monteringen och de resterande tre bultarna var rätt lösa.
Tvingades uppsöka en annan verkstad (Meca) akut, som fick gänga om och byta bultar så att bilen blev trafiksäker igen. Meca visade stor förståelse och drog till och med av halva arbetskostnaden.
När jag reklamerade till Mekonomen i chatten möttes jag av noll förståelse för säkerhetsrisken. De ersatte Meca-kvittot på plats (med all rätt), men vill inte ta ansvar och kompensera för sitt eget felaktiga däckskifte. När jag påpekade detta svarade de spydigt och provocerande i chatten: "Vill ni att vi ber Mekonomen kränga av era däck och sätta tillbaka vinterdäcken också?".
Men vad gäller all möjlig negativ påverkan på fälgar, hjullager, styrleder och bromsskivor till följd av det bristfälliga arbetet då. För att inte glömma bort det livsfarliga med att åka runt sådär. Det verkar vara obetydligt för Mekonomen.
De har noll ansvarskänsla för att de skickat ut en kund på vägarna med ett löst hjul. Rekommenderas absolut inte!
Svar från
Säve Bil Marieholm
2026-05-28
Goddag! tack vi tar till oss feedbacken
Mauritz S.
2026-05-19
Skoda
FABIA 1,2 COMPIS
2003
Kunde inte bli bättre, trevligt och proffesionellt bemötande, allt till ett rimligt pris! Fick åka några mil, men det var det värt.