Vi har länge varit en stor leverantör av däck, fälgar, framvagnsjobb, förvaring och allt som rör däcksaffären.
Men vi kan även hjälpa dig med AC jobb, reparationer samt service.
Vi utför service på din bil. Fast pris och stämpel i serviceboken
En bil behöver regelbunden service, precis som andra maskiner. Komponenter slits ut och går sönder, olika årstider kräver säsongkontroller och bilen ska servas regelbundet enligt serviceboken för att förebygga fel. Vi hjälper dig med mindre servicebehov men vi tar även hand om din bil när det är dags för fullständig service. Vi utför ett fackmannamässigt arbete och följer noga biltillverkarens rekommendationer när det gäller service och reparationer.
Säsongservice
Bilens säsongservice betyder för många att enbart byta däck, men det är många andra saker som bör kontrolleras inför en vinter- eller sommarsäsong. På hösten är det viktigt att kontrollera ljusinställningen. Du kan till exempel framför en ljus vägg testa att ljuset inte bländar när det reflekteras tillbaka. Oljor, lås och vätskornas fryspunkt bör kontrolleras i god tid innan det blir minusgrader. Det är dock inte rekommenderat att använda olja som smälter is i låset om bilen har ett centrallåssystem. Även torkarbladen och hjulinställningen ska kontrolleras regelbundet.
Service med Fabriksgaranti / Nybilsgaranti
Äger du en bil som fortfarande har giltig fabriksgaranti behöver du inte vara orolig för att serva eller reparera den hos oss på Vianor - Garantin gäller!
Enligt de nya EU-reglerna har vi tillgång till samma information och utrustning som märkeshandeln. Vi utför alltid ett fackmannamässigt arbete enligt tillverkarens instruktioner. Vi använder reservdelar som med minst motsvarande kvalitet som biltillverkaren föreskriver.
•Hjulbyte, sommarhjul till vinterhjul och vice versa
•Hjulinställning
•Lånebil/hyrbil
•Luftkonditioneringsservice
•Mobilitetsservice/Assistansservice
•Reparation av nyttofordon/företagsbilar
•Reparation av personbilar
•Utför efterkontroll
Senaste omdömen
Servicen
4.7
Dialogen
4.7
Renlighet
4.6
Arbetet
4.6
Läge
4.4
Priset
4.4
Bo L.
2 dagar sedan
Mitsubishi
L200
2009
Bra bemötande
Maddis
4 dagar sedan
Nissan
NISSAN JUKE
2016
Claes K.
15 dagar sedan
Opel
ASTRA 5D JUBILEUM
1999
Inte fokus på mej som kund vid inlämningen och utlämningen. Avbröt flera
gånger för telefonsamtal med annan part. Kändes inte helt ok.
Svar från
Vianor - Helsingborg
7 dagar
sedan
Hej
Jag ber om ursäkt om du inte kände dig prioriterad vid ditt besök hos oss.
Tyvärr har vår arbetsbelastning varit ovanligt hög en tid tillbaks och personalsituationen har även varit lite ansträngd.
Vi tar detta till oss och ska göra vårt yttersta för att förbättra oss.
//Morgan Vianor Helsingborg
Jure S.
21 dagar sedan
Honda
CIVIC 5DR
2018
Jag gjorde olje och filter byte hos dem
Fick faktura men ingen stämpel i service boken
Dem vill inte stämpla även har jag olje byte som separat sak i service boken
Dem ville att jag byter andra saker och betalar mer för att få stämpel
Enligt service schema hade jag byta bara olja men den vill helt enkelt sagt ta pengarna av mig
Svar från
Vianor - Helsingborg
20 dagar
sedan
Enbart ett oljebyte ger ingen originalservicestämpel i serviceboken, detta står även i bekräftelsen du fått från Autobutler!
Jag erbjöd dig en lösning för att få både stämpel och assistansförsäkring som ingår vid en originalservice men det var du inte intresserad av!
Vi följer dem regler och krav som ställs på oss av biltillverkarna för att bilens garantier ska fortsätta gälla.
Läs igenom vad du faktiskt har beställt så ser du att du har fått EXAKT det du har beställt!
//Morgan Vianor Helsingborg