MECA - Vallentuna Bil och Däckservice

Moränvägen 13, 18640 Vallentuna
Medlem av MECA
4,4
(21)
Få offert

    Verkstaden är en del av autobutler.se

Jämför priser från MECA - Vallentuna Bil och Däckservice och spara pengar när bilen behöver en verkstad. Boka tid online med prismatchning via autobutler.se

Senaste omdömen

  • Arbetet

    4.5

  • Renlighet

    4.3

  • Servicen

    4.3

  • Dialogen

    4.2

  • Läge

    4.1

  • Priset

    4.1

Nina S.
2025-06-19
Subaru XV 2018
Bra och snabb service
Mats L.
2025-06-16
BMW X1 xDrive20d 2019
Mycket trevligt bemötande, snabb ac-service
Magnus S.
2025-06-09
Citroën C4 1.6I 110 SX P 2005
Bra bemötande och vad jag kan bedömma bra jobb. Tog lite längre tid än väntat med sånt kan hända. Överlag nöjd och skulle boka dom igen
Torbjörn L.
2025-06-04
Ford Mondeo 2015
Trevligt bemötande och snabbt utfört oljebyte.
Johan G.
2025-05-28
Volvo M + V50 2006
Hannu
2025-04-30
Ford Focus 2011
Ac service: Läckage konstaterades och ac fylldes till ingen nytta. Kompressorn funktionstestades inte. Fattar ingenting. 1500kr, ovärt.
Svar från MECA - Vallentuna Bil och Däckservice
2025-05-31
Hej och tack för din feedback! Jag förstår att du känner dig förvirrad och vill gärna förklara processen bättre. För att kunna hitta ett läckage i AC-systemet är det nödvändigt att först fylla på systemet med både köldmedium och spårmedel. Spårmedlet gör det möjligt för oss att upptäcka och lokalisera eventuella läckage. Detta är något vi måste göra som en del av felsökningen, eftersom det inte går att identifiera läckage på ett effektivt sätt innan påfyllningen är genomförd. Det är alltså inte möjligt att på förhand eller utan påfyllning diagnostisera läckage inom en rimlig tidsram, och därför genomfördes påfyllningen för att vi ska kunna spåra och identifiera eventuella problem. Olyckligtvis hade du läckage och påfyllningen kunde inte behållas. Jag hoppas detta förtydligar situationen. Om du har fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig – vi vill gärna hjälpa dig och säkerställa att du är nöjd med vårt arbete.
Anwar K.
2025-05-02
Kia Niro Plug-in Hybrid 2018
Jesper
2025-02-13
BMW 330E XDRIVE 2021
VARNING. Detta är ett blufföretag. Garanterar ifylld digital servicebok men fyller inte i den. 4 månader efter genomförd service och fortsatt ingen ”stämpel”. Svarar inte ens på frågan och ringer ej tillbaka trots upprepade kontaktförsök. Välj annat alternativ.
Svar från MECA - Vallentuna Bil och Däckservice
2025-05-31
Hej Jesper. Tack för att du har tagit dig tid att lämna feedback, även om vi så klart beklagar att du har haft en dålig upplevelse med oss. Vi vill gärna reda ut situationen och be om ursäkt för de problem du upplevt. Vi förstår att det är frustrerande när förväntningarna inte möts, särskilt när det gäller digital servicebok och kommunikation. Vi kan försäkra dig om att vi alltid strävar efter att följa våra åtaganden, och vi beklagar att det inte har skett i ditt fall. Vi vill också påpeka att kvittot från servicen är en värdebehandling i sig, och fungerar som ett bevis på att service har utförts, även om stämpeln i den digitala serviceboken inte är uppdaterad. Jag vill gärna ta reda på vad som har hänt här och se till att din servicebok blir uppdaterad som den ska. Vi är också ledsna om vi inte har svarat på dina kontaktförsök, det är absolut inte vår intention att lämna våra kunder utan svar. Vi kommer att prioritera att återkomma till dig så snart som möjligt. Vi värdesätter alla våra kunders feedback och vill gärna ha en chans att rätta till situationen. Om du vill kan du gärna kontakta oss direkt via telefon eller e-post så att vi kan lösa detta snabbt. Tack igen för att du hörde av dig, och vi ser fram emot att kunna hjälpa dig på bästa sätt.
Charlie N.
2025-04-25
Mercedes-Benz B 180 2015
Lars O.
2025-04-17
Skoda Fabia 2018
Utmärkt, snabb och bra 👍

Letar du efter en verkstad i Vallentuna?

Gör som 1 511 291 andra bilägare och jämför offerter från lokala verkstäder. Snabbt och enkelt.