Få offert

    Verkstaden är en del av autobutler.se

Senaste omdömen

  • Läge 4.5
  • Servicen 4.2
  • Priset 4.1
  • Arbetet 4.1
  • Renlighet 4.0
  • Dialogen 3.8
ungefär 23 timmar sedan
Erik
Citroën C4 Grand Picasso (II) 2015
en dag sedan
Dag F.
Peugeot 308 1,6 KOMBI 2009
10 dagar sedan
Peter T.
Volkswagen Passat 2013
AC- service. De meddelade att AC- kompressorn var trasig och att det skulle kosta 6500kr att laga den. Jag sa att det var dyrt och vid en snabb googling kostade en kompressor 2500kr. Jag frågade vad de tar för arbetet. Han sa 700kr (vilket är helt ok). Räknar man då baklänges så skulle han köpa in samma reservdel för runt 5000kr då jag tänker med påslag borde landa runt 5800kr, vilket är differensen. När jag ifrågasatte varför det var så dyrt och meddelade att jag köper in samma reservdel som lekman för halva priset så fick jag såklart de standardsvaret man får när man är på en anläggning som inte sysslar med kundvård, dvs att det är priset från våra leverantörer, vilket jag bevisat precis som bullshit. Kundvården är alltså så dålig att de utgår ifrån att man inte förstår enkel matematik och hur google funkar samt att man inte förstår att deras verksamhet skulle inte överleva om de har så dåliga avtalspriser från sina materialleverantörer. Jag meddelade såklart att jag inte ville betala dubbla priset och då sa han att jag kunde hämta bilen, vilket jag gjorde. Vid hämtning fick jag betala full kostnad för AC-service. När jag frågade vad de hade gjort sa han ”vi fyllde på gas”. Då jag hade bokat det dyrare priset via Autobutler, dvs inkl. rengöring frågade jag om de hade rengjort, vilket de inte hade meddelade han. Han försökte alltså blåsa mig en andra gång. Kostnaden fick jag dock stå för ändå i sitt fulla pris men jag fick dock honom att skriva ett tillgodokvitto på att jag kunde få det rengjort efter jag bytt kompressorn på annan verkstad. Inte så sugen på att komma tillbaka dit men vill inte att de ska ta mina pengar för ingenting då jag inte tror de gjorde något överhuvudtaget. Min teori om varför en sådan verksamhet kan överleva utan kundvård och med skyhöga påslag på material/reservdelar är att de är belägna i innerstaden där folk normalt har pengar (inte jag dock). Detta ärende känns som gränspuck att vända sig till ARN, men vem orkar. Dessutom kan jag inte bevisa att de inte gjort något på bilen. Jag ska dock fråga nästa verkstad om de kan se om något är gjort på bilen vid byte av kompressorn. Är det inte det och det går att bevisa så är det bedrägligt beteende och då får jag se hur jag hanterar det. Väldigt besviken kund. De borde byta slogan: ”BDS - Vi tar hand om din plånbok”
16 dagar sedan
Sava S.
Mazda MAZDA 6 2010
Katastrof.
16 dagar sedan
Hjalmar
Saab 9-3 VECTOR 2008
Har inget annat än bra saker att säga om denna verkstad. Bra bemötande och bra kommunikation! Höll sig till offerten.